hälsningar från solen

Listor och summeringar

 
NähE hörrni jag satt och myste i solen nu efter jobbet (iklädd pyjamas sen jag kom hem vid fem! livet!) och kom att tänka på att det var länge sedan jag intervjuade mig själv. Dags å göra't igen, och denna gången är frågorna är ett urval ur "The 36 Questions That Lead to Love" p.g.a. vill inget hellre än att ni ska bli kära i mig. Sådeså nu kör vi!!! 
 
När sjöng du senast för dig själv? Och för någon annan?
Idag när jag cyklade till jobbet! Kanske inte jättesmart att lyssna på musik på högsta volym när man cyklar i trafik men ACK så kul det är!!! Dessutom kan jag sjunga med pga tänker att jag susar förbi så snabbt att ingen hör ändå? För någon annan sjöng jag nog senast när jag sjöng ja må hon leva till mormor över Skype. 
 
Har du någon aning om hur du kommer dö? 
Alltså, fick häromdagen reda på att det finns folk som liksom starkt *känner av* när/hur de kommer dö? Känner en människa som brukade säga att han var säker på att han skulle dö ung och jag trodde väl mest att han sa så för att det typ *lät coolt* (haha va??) men vad vet jag, han kanske kände så på riktigt. Än lever han iallafall. Själv har jag ingen aning om när eller hur jag kommer dö, och vill inte gärna veta det heller.  
 
Om du kunde vakna upp imorgon med en ny egenskap/färdighet som du inte besitter idag, vad skulle det va? 
Jag kom att tänka på två saker nästan omedelbart efter att ha läst denna fråga. Den första är att vakna upp och vara jäkligt bra på att minnas namn. Har nog nämnt det innan men min kompis Erin är grym på namn. Hon kommer liksom ihåg namnet på killens jag dejtade för två månaders sen hund, medans jag tre veckor in fortfarande kämpar med att komma ihåg namnet på mina kollegor på sommarjobbet. Råkar dessutom jämt försätta mig i pinsamma situationer genom att tro att jag kan folks namn när jag egentligen har noll koll och därmed tilltala dem med fel namn. :)) Skulle vara skönt att slippa det. 
 
Den andra saken jag kom att tänka på är en förmåga som Johanna besitter - hon lyckas ALLTID få servicepersonal att göra som hon vill. Inget öppet köp på varan egentligen? Johanna fixar. Toaletten är bara till för kunder? Äsch, de gör ett undantag för Johanna. Egentligen 21års-gräns?? Bouncern blir tillfälligt blind. Jag vet inte hur hon lyckas men lyckas gör hon. Teach me your ways please. 
 
 
Hur nära och varm är din familj? Känner du att din barndom har varit bättre än andra människors? 
Jag är själv en väldigt familjekär person och skulle nog påstå att min familj är ovanligt tight. Vi hjälps åt i det mesta, tävlar om en del och tycker i allmänhet om att spendera tid ihop. Reflekterade inte så mycket över det som liten men ju mer jag får höra om andras familjer desto mer inser jag att det är något man inte borde ta för givet. Saker jag inte förstår mig på: folk som har mat hemma som de "inte får röra" för en annan familjemedlem p.g.a. "hens", folk som kallar sina föräldrar deras förnamn, föräldrar som tar jätteavstånd från sina barn så fort de flyttat hemifrån, folk som har en okej relation med sina familj men "inte känner något behov av att höras" mer ofta än typ 1 gång varannan månad. 
 
Dela med dig av ett pinsamt ögonblick i ditt liv. 
Spola tiden tillbaka typ ett år. Jag skulle följa med pappa till min lillebrors utvecklingssamtal. Han går på samma grundskola som jag gick på för några år sedan. Vi kommer dit och väntar i korridoren på att det ska bli min lillebrors tur. En lärare som jag också haft går förbi och skiner upp när hon får syn på oss. "Men hej! Hur är det med dig?" frågar hon med sin högst entusiastiska lärarröst. Jag blir lite glad över att hon känner igen mig och börjar genast svara lika entusiastiskt. Cirka en och en halv mening in förstår jag att hon inte alls känner igen mig. Utan att hon pratar till min lillebror. Har sen dess inte satt min fot på skolan och har inga planer på att göra detta heller. Av förklarliga skäl. 
 
Innan du ska ringa ett telefonsamtal, övar du på vad du ska säga? Varför? 
Ja! Alltid! Ibland, om det är ett riktigt viktigt samtal skriver jag ned nyckelord på någon lapp också. Typ mitt namn och varför jag ringer, litar liksom inte på att jag kommer minnas det i stunden. Tycker verkligen inte om att ringa *viktiga* telefonsamtal. Har aldrig haft ett riktigt jobbigt telefonsamtal eller så så vet inte vad denna rädsla baseras på men så är det iallafall. 
 
Avsluta följande mening: "Jag önskar att jag hade någon med vilken jag kunde dela..."
...vårdnaden av en hund? :)) 
 
 
 
 
 
 

Saga

Så intressant läsning, himla bra frågor!!

Svar: Kul att du tycker det! :)
jore

My Nordqvist

Har också en bra relation med min familj och det ska man vara tacksam för :)

Svar: Ellerhur!
jore