hny

Vardagligheter

 
 
 
 
 
Favvisar! Det är 2018! Jag firade in det nya året med glowsticks och fyrverkerier på stranden i Puerto Del Carmen. Det var himlans fint. 
 
Precis som jag lovade i förra inlägget jobbar jag på en årsresumé men just nu är solande och poolbadande snäppet högre på min prioriteringslista så det dröjer nog ytterligare någon dag. 
 
Idag tänkte jag dock att vi kan kolla lite på de  ~*^*"ambitioner"*^*~  jag hade för 2017. Förra januari skrev jag ner de i ett litet inlägg  och de lyder ungefär såhär: Fota mer. Vara mer personlig. Skriva mer. Låta er hänga med i svängarna mer. Uppleva mer. 
 
Jag HAR nog fotat mer. Garanterat mer än 2016 iallafall - både för att uni-livet ger en mer tid till detta, för att jag börjat fota för Edinburgh University Women in Business till exempel, och för att jag blivit mer aktiv på insta stories till exempel. Och här? Har ändå bloggat ganska regelbundet hela året ut? Tycker själv att det varit superkul och tror också jag utvecklats en del, men sånt ser man ju bara i efterhand. 
 
Med det sagt vill jag också påstå att jag låtit er hänga med i svängarna mer och varit mer personlig. Många drömmar har slått in i år och ett par rejäla förändringar har skett- jag har ju trots allt skrivit exams, tagit studenten, blivit antagen till University of Edinburgh, flyttat hemifrån, själv, till ett helt annat land och bott där i nästan ett halvår.  Jag har skaffat mig flertalet nya vänner fastän jag varit övertygad om att jag glömt bort hur man gör, men också blivit bättre på att vara ensam, att uppskatta mitt eget sällskap och att sysselsätta mig själv för att hålla sorgsna tankar på avstånd.  
 
Jag har upplevt så himla mycket - jag har varit på flertalet resor men också testat på uni-life, att bo i kollektiv, skum skotsk mat (dock inte riktig haggis, men det kommer det med!), att resa på egen hand. Mycket av detta var väldigt annorlunda i mitt huvud än vad det var i verkligheten, och jag har insett att allt för ofta skrämmer jag upp mig själv vad gäller saker jag aldrig gjort förut. Livet är inte så himla svårt om man bara bestämmer sig för att köra.
 
Jag har skrivit litegrann, mest i min dagbok, här, och i mitt och Johannas dokument som ni har fått se ett utdrag av här. Jag har skrivit ett par uppsatser i ämnen som låter mig vara lite mer kreativ än vad IB lät mig vara, och innan jul skrev jag en liten pluggtips-bok som jag gav min lillebror i julklapp. Jag vill fortfarande skriva mer - det är kul att skriva. 
 
Det mesta jag ville göra 2017 har jag gjort så - alla på twitter, facebook och instagram som utnämner det som skitår och glädjs åt att det är över till trots - tycker jag att det varit ett förjäkla bra år i mitt liv. Mycket tack vare människor jag känner och har lärt känna, lite tack vare att jag har tur och en gnutta tack vare att jag är som jag är. 
 
Happy 2018!  
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Meg

Vilket härligt inlägg, och vad roligt att ditt 2017 var så bra! Att flytta utomlands är verkligen en ögonöppnare, jag kände exakt samma sak som du när jag flyttade från Sverige första gången :))) gott nytt år!

Svar: Tack!! Jaa!
jore

Celine

Vilket drömår!

Svar: yeee!!!
jore