en studie i kaktusar och en må bra-lista

Listor och summeringar, Natur; | Taggar: lanzarote, växter;

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Den senaste veckan har jag varit nere lite till och från. Jag har inte kunnat sätta fingret på vad exakt det varit som fått mig att inte känna mig på topp, så istället har jag försökt lista ut vad som brukar få mig att må bra, och göra just det. Och jag tror det funkade! 

Hittade i samband med detta dessutom denna lilla lista på någon blogg. Tänker att jag kan passa på att dela med mig av mina svar.

 

Serie som får mig att må bra

Modern Family alla dagar i veckan p.g.a. så himla lättsam serie. Egentligen i princip vilken serie som helst som jag kollar på för tillfället. Serier är bra på att ta all ens tankekraft i besittning så att man inte har tid att tänka på sånt som gör en lite ledsen. Just nu kollar jag mest på Blindspot, Bron och How to get away with murder. 


Plats med riktigt bra aura

Skogen! Alltid och för evigt skogen. Skogen är mitt bästa happyplace. Annars tror jag starkt på att bara gå ut och gå, var som helst. Finns inte jättemycket skog i centrala Edinburgh så jag har fått förlita mig på promenader runt mina kvarter. Föredrar att gå jättesnabbt och inte stanna för något annat än rödljus och bra fotoställen. 


Djur som gör mig glad

Min hund, såklart. Saknar honom så det gör ont, men har bokat flygbiljetter för att åka och hälsa på honom i april så det känns lite bättre nu. Förutom Zorro: hunden som alltid står utanför bokaffären på gångsträckan mellan busshållplatsen och uni. Gulligaste, artigaste hunden som nästan blir lika glad av att se mig som jag honom (henne?). Och, såklart, inte att förglömma, denna fantastiska fågel. Får mig att storle varje gång.


Färg jag dras till

Detta var alltså med i listan så jag tänker svara på det fastän jag ej förstår hur det platsar i en må bra-lista och trots att svaret är uppenbart för alla som känner mig. Jag dras till allt som är svart. Just nu är jag dock ganska hype på grönt också? Växtgrönt typ? Är säkert för att jag längtar till våren. 

 

Det får mig att slappna av

Att spela de tre låtar jag för tillfället tycker bäst om på repeat. Att kolla ut genom fönstret och spana på folk. Tända doftljus och ansiktsmasker, hur kommersiellt och ytligt det än låter. Att göra något kreativt som man sedan aldrig visar någon. Eller så gör man det. Att se på film med folk jag gillar omkring mig. Att dricka te. 


Tid på dygnet jag gillar

Halvtimmen strax innan man går och lägger sig. När man stänger ned datorn och byter om till pyjamas och borstar tänderna och ser sig själv i spegeln och tänker att se där, det är ju jag - jag som levt ännu en dag. I made it ända till kvällen. Nice. Klapp på axeln. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ellen Gräntz

Vilket fint inlägg, både text och bild!!

Svar: men tack!! <3
jore

Celine

Otroligt snygga bilder och håller med om att Modern Family alltid får en på bra humör!

Svar: Tack så mycket!!! Jamen visst:-)
jore

Saknas min, hängande. Har inte passat i bilden?😌

K

Svar: 😘😘😘
jore