förra veckan -> denna veckan

Vardagligheter

 
Förra veckan bestod av lite plugg, en del kompishäng, en gnutta för många netflix-timmar, god mat (ni vet dagarna efter att man handlat mat hehe), cocktail-making med women in business, ett nytt lägenhetskontrakt, cirka en deciliter spillda tårar, onsdagsdans, lite hångel, nya växter och jord spilld över halva badrummet. 
 
 
Igår eftermiddag insåg jag att 1. jag behövde tänka 2. inte stod ut med att sitta inne mera och 3. det var supersoligt ute, så jag tog på mig skorna, stoppade i hörlurarna och traskade nio kilometer österut tills jag kom fram till havet. Högst terapeutiskt. Älskar att gå, älskar havet. 
 
 
Nu är det måndag igen, vecka sex och februari. Framför mig har jag en fullspäckad dag med två tutorials, tre föreläsningar och ett women in business-event. Lär således inte komma hem innan SENT och då är planen middag och säng men ibland är det bra med sådana dagar tycker jag, för då hinner man få lite avstånd till de tankar som vanligtvis dröjer sig kvar i huvudet. 
 
 
Annars är vecka sex rätt oplanerad. Ska försöka ta mer promenader, laga mer ordentlig mat, och plugga lagom så jag inte hamnar efter (livet med åtta kontakttimmar i veckan:)))) Kanske till och med hitta tid till att läsa ut boken jag påbörjade under jullovet? På onsdag ska vi gå ut och äta middag någonstans i Leith, och på fredag (eller kanske imorgon?) tänker jag att jag ska lyckas få med mig någon till the national gallery där det verkar ha ställts ut en ny utställning. Hoppas ni får en bra måndag som start på veckan. Nu ska jag borsta tänderna och packa ned datorn. Puss vi hörs!!

Meg

men wow vilken promenadsträcka, hade gått/sprungit där hela tiden om jag bodde där!

Svar: Jaa, Portobello beach är så fint!
jore