i pluggande stund

Vardagligheter

 
 
Hej kompisar!
 
Här ser ni det som är min vy just nu och det som varit min vy de senaste dagarna: min lilla pluggstation vid det runda bordet i det som varit min lillebrorsas rum men nu är mitt. Hem-hemma, i Sverige. Här sitter jag och läser och skriver sida efter sida av anteckningar och söker jobb och bokar bussresor och köper flygbiljetter. 
 
Just nu har jag *lunchpaus* (har precis ätit upp en portion ricottaostbiffar som jag hittade i frysen, förvånansvärt goda) och tänkte blogga lite men insåg sedan att jag ju svartlistat blogg.se på datorn via SelfControl (en app som blockar visa sidor som man annars lätt glider in på då man ska göra viktigare saker - som att plugga). Men, som ni märker, så har bloggnö(r)den ingen lag utan jag provar istället på att blogga från mobilen. 
 
Ni kanske undrar vad jag pluggar till (förmodligen inte), så det ska jag berätta för er. Innan jag får utropa att mitt första år på uni är avslutat-färdigt-avklarat-done så har jag inte mindre än tre exams att klara av. Har ett i management accounting den sjunde maj, ett i human resource management den åttonde maj och ett i the business of edinburgh (tillika världens mest värdelösa kurs?) den fjortonde maj. Detta är endast en termins-kurser och de är bara tre så det mäter sig ju fortfarande inte mot mina IB-exams (som jag skrev för nästan exakt ett år sedan! hjälp!) men det är fortfarande lite stressigt. 
 
Utöver det är det en massa andra saker som tjatar efter uppmärksamhet i den lilla mikrokosmos som symboliserar min hjärna: bland annat har jag en helt oplanerad sommar framför mig, och jag behöver ordna sommarförvaring hit och flygbiljetter dit, ett sommarjobb här och tid att träffa alla mina kompisar (som är utspridda över hela vida världen känns det som!) och umgås med familjen där. 
 
Så. Jag har det lite tufft nu,  tankemässigt. Många bollar i luften typ. Och mycket som känns osäkert och lättrubbat. 
 
Hur som helst - imorgon ska jag packa väskan igen och bege mig mot Stockholm. Där ska jag spendera lördagen med Johanna innan jag far hem till Edinburgh på söndag. De kommande veckorna blir det till att fortsätta plugga och umgås med min edi-familj. Ser fram emot det. Känns som att det är mitt lugn innan stormen som sommaren lär bli som det ser ut just nu. 
 
Vi hörs ikväll för då ska vi på vår sedvanliga torsdagssemester i throwback-stuk!