glad påsk + skrivit fotat ätit osv

Vardagligheter

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Glad påsk kompisar!!! 
 
I år firar jag påsk här i Edinburgh med min edi-familj - mina flatmates alltså. Imorse målade jag ägg själv för alla andra sov (??? till tolv ???), så ska försöka få dem att vara med i några påsklekar senare idag. Tror vi ska ha försöka ordna någon sorts påskmiddag också. Så länge försöker jag försätta mig själv i påsk-mood genom att bläddra genom arkivet. Ovan ser ni påsken 2017! Den var fin. Insåg inte då att det var min sista påsk "hem-hemma". 
 
Tänker att det var någon vecka sedan ni fick er en update på mitt liv här och nu så vi kör en favorit i repris. 
 
På sistonde har jag läst ikapp på en massa kurslitteratur som jag skippat/bara skummat genom under terminen. Har en (vattentät) plan som innebär att jag ska läsa ikapp allt under nästa vecka och organisera upp allt kursmaterial så jag bara behöver revisea under tiden jag är ledig fram till exams. Har också läst denna artikel om speedreading i ett försök att bli mer effektiv. Tror det kan ha varit lite kontraproduktivt. 
 
Skrivit: Sms till nya nummer i min telefon. Massor med anteckningar. Födelsedagshälsningar, mejl till föreläsare och ställen som potentiellt skulle kunna ge mig ett sommarjobb. Varför ska det vara så svårt att hitta ett rimligt sommarjobb? 
 
Fotat: oerhört lite sen Dublin. Vädret har varit lite sådär här de senaste dagarna. Vill väldigt gärna ordna en photoshoot med mina kompisar innan jag åker hem men vet inte om de skulle vara på  - de flesta har en del plugg kvar. 
 
Lyssnat på: en podcast om HR. Tycker verkligen ämnet är intressant men kan för allt i livet inte förmå mig själv att koncentrera mig på en röst i hörlurarna. Är så lättdistraherad? Borde börja öva på mindfulness eller något sådant. Också diverse historier från utekvällar, litauiska låtar som mina föräldrar lyssnade på när jag var liten, och på mormor som berättar om vad min hund har för sig över facetime. 
 
Ätit: Massa halloumi och quinoa p.g.a. min favoriträtt just nu. Veganska brownies. En hel del bröd som vi får gratis från något bageri i närheten. Och easy-peelers. Clementiner alltså. Äter en i skrivande stund. 
 
Tittat på: cirka fem stycken olika serier i ett försök att hitta någon bra (går sådär, tipsa mig om sådana ni tycker är bra!), ett x antal filmer på regniga kvällar, denna supercoola världskarta och såntdär ytligt som kläder jag vill ha. 
 
Längtat till: den tionde april! Då hoppar jag på ett flyg till Litauen där jag ska hälsa på min mormor och min hund (och resterande släkt och vänner), käka litauisk mat, åka på tvådagars-retreat till kusten och såntdär kul. Därifrån ska jag till Sverige i två veckor innan jag ska tillbaka hit. Det känns välbehövligt. Saknar min familj, mina vänner och min skog. Och svensk vår. 
 
Hoppas ni får en superfin påsksöndag! 

Daniella 🌙

Hoppas påsken blev jättefin!! Xx

Svar: Den var härlig! <3
jore