faktum är att

Vardagligheter

 
 
här kommer ett gäng punkter om livet just nu och en drös bilder som lagrats de senaste veckorna:
 
  • jag ser x beståndsdelar av mitt kompisgäng återförenas i stockholm och min kropp skriker ta mig dit(!!!). saknar varenda en av dem, saknar golvpicknicks och bongokvällar och blickar som lockar fram skratt i tysta rummet i bibblan. saknar kanske småskaligheten? på uni är biblioteket fem våningar av proppfyllda bokhyllor och bänkrader som aldrig verkar ta slut men där det ändå aldrig finns två lediga platser bredvid varandra. 
  • jag fick en plats i kommittén för women in business - som fotograf! de har event varje onsdag och jag ska hjälpa till och fota när det behövs. iförrgår hade de ett event som döpts till linked-in makeover och jag var där och fotade nya profilbilder till linked-in åt alla som ville donera ett par pund till välgörenhet. det var jättekul! älskar när jag kan göra något jag tycker om och samtidigt hjälpa andra. 
 
 
 
 
  • en morgon när jag kom ut var busshållplatsen precis utanför min lägenhetsbyggnad borta - puts väck??? just nu är det ett litet rött staket kring det vilket förhoppningsvis betyder att de bara ska göra om det lite. men alltså, ni skulle se mitt ansikte när jag kom ut på gatan och inte hittade busshållplatsen jag sömndrucken vandrat till varje morgon i tre månader.
  • jag har käkat så kul frukostar sen jag kom hit! varierar mellan omelett, äggtoast, scrambled eggs med spenat, pannkakor och diverse variationer av havregrynsgröt. tror det har att göra med att mina tidigaste föreläsningar är klockan elva vilket innebär massor med tid på morgonen. det är både bra och dåligt, önskar verkligen att jag kunde få mer gjort under de timmarna pga har generellt ganska bra pluggfokus dedär tidiga timmarna.
 
 
  • denna hösten har kommit och nästan passerat mig totalt obemärkt. har knappt noterat att majoriteten av träden numera är nakna och får fortfarande solen rakt i ögonen så fort jag öppnar dem på morgonen. visst märker jag att den går upp senare och ned tidigare men det är något mysigt med att gå hem genom ett färgglatt upplyst edinburgh efter en lång dag på uni så det gör mig inte så mycket. hösten har alltid varit min hat-årstid pga den brukade göra mig (liksom många andra) lite depp men minns att jag förra hösten skrev att den var bra och att jag mådde helt okej och denna är banne mig ännu bättre? :-) 
  • jag har än så länge massor av middagsidéer MEN jag har helt och hållet fått slut på idéer på saker jag kan ta med mig som lunch till uni. det ska gå smidigt att äta (pga sitter alltid på våningarna i bibblan där man egentligen inte får äta hehe) kunna förpackas i matlåda alternativt påse och kunna ätas kallt. de har inga mikrovågsugnar man kan använda på campus för det är tydligen, som linnea så vänligt förklarade för mig, en säkerthetsrisk. ge mig tips!!!
 
 
 
 
 
 
 
  • folk sover väldigt mycket och får inte ångest över det? ett koncept jag tyvärr inte alls begriper mig på. om jag kommer hem halv fyra en natt är jag mer eller mindre uppe klockan tio dagen därpå, medan mina flatmates kan sova till två-tre på eftermiddan. man slösar ju bort hela sin dag? ej okej? behöver hitta någon som vill gå på morgonäventyr med mig på lördagsmornar för just nu spenderar jag dem själv. planer för denna lördagsmorgon: ta mig till IKEA! mina kanelbullar är nämligen slut ehe...
  • jag ska till london om en vecka!!! åker dit av en rätt kul anledning egentligen men tanken på den gör mig nervös så jag försöker istället koncentrera mig på att jag ska träffa jacob för första gången på typ tre månader. har dessutom aldrig varit i london så är ungefär trippelt taggad.  
 
 
  • jag smider julplaner (familjesemester! klipptid! stockholmsbesök!). mitt enda och sista exam är den 12:e men jag flyger inte hem förrän den 22:a vilket innebär 10 dagars ensamsemester? har ännu inte listat ut vad jag ska lägga de dagarna på men ser fram emot det oavsett. 
  • idag är det fredag och jag ska snart diska efter min frukost, duscha, bära ner en kasse tvätt (note to self: fyll på tvättkortet!) (note to self2: vart sjutton är det ens?) (måste vara en talang att lyckas tappa bort saker i ett rum på cirka fem kvadratmeter), skura badrummet, lägga ett par timmar på essay-research och redigera bilderna jag tog för women in business. sen ska jag käka satsumas, gå på promenad och inhandla tacokrydda så jag kan göra kyckligtacos till middag. vad är era fredagsplaner? 

Danni

Min fredag bestod av jobb 14-20:30, hem och titta på Outlander och sova!

Svar: Låter ju gos ändå! Verkar som att du trivs på ditt nuvarande jobb, är glad för din skull! 💕✨
jore