en ...novemberklapp?

Vardagligheter

 
idag när jag skulle hem från bibblan (irriterad efter att ha vandrat genom fyra våningar utan att hitta en sittplats!) fick jag syn på ett bord runt vilket det flockades mäniskor. det visade sig att de gav bort gratis böcker och vem säger nej till det liksom? man fick välja mellan några olika utifrån små beskrivningar i punktform... så jag valde helt enkelt den enda som inte hade "war" som en av punkterna, hehe. och sen var irritationen över platsbristen som bortblåst. 
 
 
 
väntade med att öppna den tills jag kom hem och titta! 1. fint omslag vilket ju faktiskt är superviktigt 2. verkar som en genuint intressant bok, tjoho!!  
 
"Zadie Smith's brilliant tragi-comic NW follows four Londoners - Leah, Natalie, Felix and Nathan - after they've left ther childhood council estate, grown up and moves on to different lives. From private houses to public parks, at work and at play, their city is brutal, beautiful and complicated. Yet after a chance encounter they each find that the choices they've made, the people they once were and are now, can suddenly, rapidly unravel. A portrait of modern urban life, NW is funny, sad and urgent - as brimming with vitality as the city itself." står det på baksidan. 
 
jag har inte hunnit, eller tagit mig tid att läsa ut en enda skönlitterär bok denna hösten så blev jättetaggad på att ta tag i denna. dock har jag också samlat på mig två andra böcker, nämligen dessa: 
 
 
 
happiness av will ferguson köpte jag för ett pund femtio på en secondhandbutik på min gata någon månad in på terminen när jag törstade över att få läsa något annat än kursboken i accountancy.  "A sizzling satire on self-help culture." står det på baksidan. har bara hunnit läsa två kapitel i den men minns att de fick mig att fnissa. borde nog läsa ut denna först, är inte så bra på att läsa flera böcker samtidigt.
 
what do leaders eat for breakfast?  är utgiven av mercer, världens störta HR-konsultföretag som edinburgh university women in business hade ett mingelevent med och som jag fotade. de delade ut den gratis så jag plockade åt mig en. det är inte direkt en skönlitterär bok utan snarare små intervjuer med mer än 40 av "UK's top leaders" för uppenbarligen är det lite "alla undrar ingen vet"-stämning kring vad de äter till frukost. vill ta mig tid att bläddra i denna, om inte annat så för att få lite frukostidéer tänker jag? hiho. 
 
har ni läst något kul på sistone? vill ha fler lästips pga tänker läsa massor över jullovet!
 

Ellen Gräntz

Vill tipsa om Allt jag inte minns av Jonas Hassen Khemiri och Jag vet allt det här av Annika Paldanius. Det här är hjärtat av Bodil Malmsten om du gillar dikt. Hmm läste Flickorna av Emma Cline nyligen - också bra. Har en sååå lång lista med böcker jag vill läsa också. Måste typ önska mig böcker enbart i julklapp.

Svar: ahh, allt jag inte minns tror jag står i en av mammas bokhyllor där hemma - ska absolut ge den en chans över jul! tack så mycket för tipsen!! <3 och jamen gör! gillar personligen att få böcker i present främst för att jag då inte får välja dem själv, det gör det mer varierat och spännande liksom.
jore

Celine

Har också varit dålig på att läsa på sista tiden :/ Så himla kul med sånt där, det gör verkligen ens dag!

Svar: jaaa verkligen! :-)
jore

Daniella

jag har nyligen börjat läsa nattens cirkus, kan skicka min kopia till dej när jag är klar med den!

Svar: men åh vad gulligt!! och kul, vad handlar den om? 🌺🧡
jore