en lista om våren

Listor och summeringar

 
hej favoriter! vi är kalendariskt sett fem dagar in i våren 2017 och idag vaknade jag upp till en halv decimeter nysnö. vet ni vad det betyder? det är dags för mig att *intervjua mig själv* igen. hehe häng med i svängarna va
 

Har våren börjat som du tänkt dig?

oj. jag vet inte om jag hade tänkt mig något. hade kanske tänkt mig att våren skulle komma med mer förhoppningar och framför allt mer säkerhet vad gäller framtiden men än så länge har jag ett word-dokument döpt till “saker jag vill göra efter exams” och lite utspridda drömmar som inte går ihop med varann. samt lite för lite oro för att ta tag i det tror jag?

 

 

Hur såg ditt liv ut förra våren? 

p.g.a. guldfiskminne (skrev snigelminne först. har sniglar också dåligt minne? researcha någon pls) kollar vi förra vårens bloggarkiv! mitt liv förra våren innehöll mindre plugg än mitt liv denna vår, iallafall i mars. istället gjorde jag photoshopguides till er här i bloggen, åt choklad, jobbade på rookie, hängde med kompisar, åkte till litauen över påsk och köpte tulpaner på marknaden med mormor. i april planterade jag stickling från en växt jag fått av mormor (och som trivs jättebra hos mig! ska visa er någon dag), hängde massor med johanna, pluggade lite mera, plockade blommor och knäppte bilder på blommor samt spenderade en dag i malmö. i maj var bloggen full av sommarstämning, jag gick på promenader till sjön, tragglade med biologiexperiment och åkte till stockholm med mamma. plus delade jättemycket gatubilder! skoj

 

Hur hoppas du att våren blir i år?

snabb och skonsam hehe. nä, tror och hoppas den kommer bli fin och spännande! ska göra mitt bästa för att varva plugg med ickeplugg och även om cirka absolut ingenting är inplanerat (p.g.a. plugg) så tror jag att mycket spontankul kommer ske? oj oops här var man positiv helt plötsligt. 

 

Hur hoppas du ditt liv kommer se ut nästa vår?

jag hoppas mitt liv nästa vår är fullt av människor jag tycker om, äventyr, nya insikter, nya platser och värme. 

 
 

Vad är ditt vårplagg nummer ett?

än så länge vägrar jag lägga ifrån mig min vinterpäls och mina vinterstövlar men det får väl bli mina vita sneakers!!! har saknat dem. (vänta är skor inte ett plagg?) isåfall blir det min långa kavaj pga en favorit som jag har på mig cirka varje dag när vädret tillåter. 

 

Hur förändras musiken du lyssnar på under våren?

jag slutar lyssna på deppiga låtar hehe. annars har jag inte hunnit uppdatera mina spellistor än för jag tycker att det kommit ut förvånansvärt få bra låtar än så länge? släng hit musiktips vetja!

 

Har du några särskilda vårprojekt på g?

förra året hade ju jag och johanna vårt projekt (som vi fortfarande ställer ut nu!) men i år är det bara tomt på projektfronten. eller kanske är det projekt:framtiden som gäller i vår? hmm. 

 

Vad önskar du dig i vår?

pluggmotivation, livsinsikt, tur på exams. det är typ det? plus att alla jag bryr mig om ska vara lyckliga och att trump ska avgå och att den globala uppvärmningen ska stanna av plus massa blommor i skogen så man kan plocka hem små fina buketter. 

 

Föredrar du våren eller hösten?

våren! allt blir lättare att orka med, det blir finare istället för fulare ute (okej smaksak menmen), människor blir trevligare har jag för mig plus tycker alltid om mig själv lite bättre på våren än på hösten. tycker dessutom om att ha vårkänslor, det talar ju också för våren. 

 
 

Vem/vad är din vårförälskelse?

ja hmm vem kan det va! är för det mesta nykär i min hund när han möter mig efter skolan, mina vänner och min familj när de är på bra humör. 

 

Tre saker som stoppar vårkänslorna.

plugget pga hinner inte va ute så mycket, taskigt väder och människor som är oklara och säger det ena men menar det andra. 

 

Har du redan några sommarplaner?

ja, nej, jag vet inte. först ska jag ju självklart ta studenten (+ åka till barcelona med mitt favoritgäng!) och såntdära och sen ska jag förhoppningsvis jobba någonstans + resa någonstans + styra upp mitt liv efter sommaren! har ju också en lista på saker jag ska göra efter exams (när jag inte har några skolmåsten! can't wait) som sagt. kanske kan dela med mig av den någon dag!