tiden och jag

Listor och summeringar

godmorgon hörrni! idag vaknade upp jag till ett tomt hus men med nybakat bröd på köksbordet och hade således mysfrulle med mig själv. och tid att svara på en liten lista! det var ju länge sedan, tänkte jag. denna handlar om just tid och finns lite här och var på internet. 
 
 

vad är ditt förhållande till tid?

jag har nyligen kommit på att jag i princip alltid är sen men aldrig försenad*. “det handlar om hur snabbt man är beredd att röra sig” var det någon som sa. och ja, det stämmer ju. mvh snabb 

*obs med undantag för när bussar åker före angiven tid ping jlt

vilken tid på dygnet gillar du bäst?

just nu har jag förälskat mig i tiden mellan tolvslaget och typ klockan 1 pga det jag brukar göra då är något av dessa (lista i lista - yey!):  1. sova gott 2. reflektera över dagen livet existensen 3. dansa

vilken är den bästa veckodagen?

lördagen är den bästa veckodagen! man är lagom pigg, har en hel/halv helg framför sig och oftast noll måsten. annars gillar jag onsdagar pga det är då veckan slår över tills sin bättre hälft liksom. 

när går tiden som snabbast?

när man slösurfar i sängen på morgonen!!! speciellt om man egentligen har ganska ont om tid. 

 

 
 
 
  

när går tiden som långsammast?

när man väntar på att någon efterätt ska bakas/stelna/frysa/gojsa till sig. tar evigheter?

hur länge tar det för dig att sminka dig?

segar något otroligt med detta pga tycker det är mysigt men ungefär en kvart, inklusive tandborstning

vilken tidsepok skulle du vilja leva i?

jobbig fråga, lever i nuet, carpe diem osv.

äter du snabbt eller långsamt?

beror helt på vad jag känner för. kan äta i racerfart om jag har bråttom eller är hungrig, men också jättelångsamt om jag behöver få maten att räcka länge pga brist på underhållning. hehe

vad gillar du mest att lägga ner tid på?

resa, fota, gå i skogen, planera, umgås med folk, lära mig saker… eh allt som jag gillar att göra får ta vilken tid det vill

 

 

vad gillar du minst att lägga ner tid på?

vänta på folk. får spel på när människor segar eller kommer försent. speciellt när man har bestämt att man ska mötas upp någongång under ett tidsspann på typ en halvtimme och människan kommer sent ändå? du hade 30 minuter liksom? 

när vaknar och lägger du dig på vardagar?

nu har jag ju kind of tappat bort min vardag (tog mig typ tre dagar out of exams att inte längre ha koll på veckodagarna:)) men när jag *gick i skolan* la jag mig typ 12 och vaknade 05.55.

vad skulle du gärna ha mer tid till?

kanske jättedumt att jag gör denna lista nu när jag har sommarlov och i princip inte gör någonting meeen vill minnas att under ib har jag drömt om mer tid för att typ fota, skriva, blogga (!), umgås med familjen, resa, läsa, dra på dagsäventyr…

vad gjorde du för tre timmar sen?

åt frukosten på bilderna och postade på instagram! ett måste ju. följ mig förresten om ni mot förmodan inte gör det?

vad händer de kommande tre timmarna?

jag ska bygga partytält inför min studentmottagning! det ska bli skoj. gillar att följa instruktioner och bygga ihop grejer. gillar dock inte när det tar tid (höhö) pga vill se resultat direkt

var ser du dig själv om 10 år?

ska se… om tio år är jag nästan 29, så, eh, i någon större stad med ett fast jobb? man vet ju aldrig vart livet tar en va ;)

Gabriella

Jätteroligt inlägg!! :D

Svar: Tack!
jore

Emilia

Svar: Åh tack! Fina bilder förresten! :)

Svar: Tack!
jore

Jasmine

Trevligt att vakna upp till ett frukost med nybakat bröd! Det ser gott ut. :)

Rolig lista att få ta del av. Tiden är något ganska märkligt kan man tycka.

Kram

Svar: Brödet var jättegott. Tack, kul att du gillade den!
jore

ISA

haha åh du verkar så himla skön. Älskade alla svar <3<3

Svar: haha nejmen tack!!! <3
jore

fasligtsja.blogg.se

Jag är också ett stort fan av tiden efter tolvslaget. Allt bra händer ju då ;-)

Svar: Men ja! Visst är det så ;-)
jore

Daniella

Svar: Jag har aldrig tänkt på att det skulle vara något sexistiskt i dom, det är ju liksom bara en återspegling till hur pirater kan ha varit, tänker jag, för att göra det mer realistiskt. Ja, för mej och min dejt gick det på £18 för oss båda och det var jättedyrt tyckte jag haha… Har betalat typ £2.5 innan i Walthamstow och runt £5 i Edinburgh. Har du tänkt att se filmen, om du ens gillar den typen av filmer? xx

Svar: nja jo, har som sagt inte sett just denna film själv och minns inte mycket från de tidigare men tänker att det säkert är möjligt att det kunde ha skötts snyggare. Jahadu! Kanske, kanske väntar tills den inte går på bio längre tho. kram!
jore

Hanna Karlsson

Åh nybakat bröd! Det är bara så gott!

Svar: ohja!!
jore

Amanda Jona [FOTOGRAF]

Åh så härligt inlägg, älskar bilderna :)

Svar: Men åh, tack!
jore