portsmouth, new hampshire

Resor

 
Hej hörrni. För er som inte ser på mina instastories (shame on you! börja följ [@jdfoto] och börja kolla, det är top ultra fantastic super class material) så vill jag meddela att jag är i USA nu! Portsmouth, New Hampshire för att vara exakt. Igår hann vi med både lite outlet-spaning och en tur runt the city centre. Mysig liten stad detta. Dessutom har de glasdörrar utanför sina "riktiga" dörrar - ett fenomen jag inte noterade i Florida. Kan ej komma på en vettig anledning till detta (skydda dörren? som ett superstort titthål som dessutom kräver att man öppnar dörren? för att använda som ett extra fönster?) så om ni vet, hmu. Nu kollar vi på lite fler bilder tycker jag!
 
 
Husen här ger lite leksaks-vibe och min lillebror upprepar ständigt, när vi susar förbi kvarteren i vår lilla (stora) hyrbil, att han "älskar detta". 10 spänn på att han kommer bo i USA när han blir stor. 
 
 
Portsmouth har en stor järngrå bro
 
 
och en ytterst färgglad liten park med otroligt slöa nyckelpigor. 
 
 
Och fin kust+hamnsvy! Dessutom har kusten eget wifi? På riktigt alltså? "Eastcoast wifi" - jag uppskattar dig. 
 
 
Kolla FINT!
 
 
Nu sitter jag och äter frukost (högst obskyra äggpatties på toast + feta amerikanska våfflor med sötat jordnötssmör) i hotellets lilla frukostsal. Idag checkar vi ut härifrån och åker mot Portland. Öppnade upp kartan nu och ser att vi passerar bland annat "Ogunquit" och "Kennebunkport" på vägen. Vem döper dessa ställen ens? 
 
This was reserapport number one, tune in tomorrow for new updates! (Hearya darlings).