en torsdag som gick mig förbi

Vardagligheter

 
imorse hann jag tänka en tanke på att göra ett sådantdär ett foto i timmen-inlägg av dagen men denna idé grusades lika hastigt som den uppkom och istället är här min dag i tre bilder. 
 
bild 1. jag gick ut med hunden duschade bäddade sängen och gjorde sen varma ostmackor till brunch. hade extra lång sovmorgon pga inställd första lektion och spillde ketchup över halva diskbänken för att ja, så går visst ibland när man är trött. sen åt jag mina mackor med massor av ruccola och a side of biology higher level. lite spännande ändå, att tugga i sig mat och samtidigt läsa om hur den tas om hand i kroppen. kan nu allt om gastric pits och pepsinogens och stomach ulcers och såntdär. try me (idag för imorgon kommer det vara glömt igen)
 
bild 2. i väntan på bussen. topp 3 grejer med sovmorgnar är att bussen i stort sett är tom därav glädjen! plus att det var skönt att åka till skolan när det var ljust för en gångs skull. håller tummarna för att våren överraskar oss med att vara tidig iår. har hört fågelkvitter och tyckte vägen var ovanligt grustom idag men det kanske bara är önsketänkande. 
 
bild 3. fyra lektioner senare var klockan fem och jönköping i full rörelse. jag styrde, med en svettig medtagen ostmacka i hand, kosan mot stadsbibblan för att möta upp johanna och sedan mot frälsningsarmens lokaler. vi är läxhjälpare där varannan torsdag och det är mysigt, lagom utmanande och givande. inser saker om både mig själv och andra varje gång plus lär mig saker genom att hjälpa andra med läxorna? idag lärde jag mig till exempel om luigi galvani som kom på galvanismen genom att upptäcka muskelkontraktioner i grodben när de vidrörde metall och att en snubbe som hette volta uppfann det första batteriet. högst användbar kunskap (min resa mot heta stolen i postkodmiljonären fortsätter i nästa blogginlägg).
 
nu sitter jag och äter microvärmd pizza och nästan ryser av välbehag när jag tänker på att jag är ledig imorgon. bra torsdag hörrni! eller?

Sandra Leone

Jag har också hört fågelkvitter. Så härligt. Första gången jag hörde det i år trodde jag dock att jag blivit knäpp och bara inbillande mig

Svar: Haha åh!
jore

Linnea Aurora

Jag cravear varma mackor extremt mycket i denna stund kan jag meddela! PLUS- vill följa dig på Twitter- vad heter du???

Svar: Att fresta med mina mackor var ju den edna riktiga meningen med detta inlägg, så jag är glad att jag har lyckats. @joredirgelaite heter jag!
jore

Ellen Gräntz

Blev ju lagom sugen på toast jag med nu. Och ruccola. Hungrig!!

Svar: laga! himla bra macksallad faktiskt, ruccola alltså.
jore