om det ena och om det andra

Vardagligheter

 
 
 
hallå bloggen! vi är cirka halvvägs in i februari och jag levererar det jag lovade tycker jag - dvs halvkass uppdatering och mycket plugg (men det vet ju ni inget om). igår var jag och min vän johanna och presenterade vårt projekt + utställning som nu står i ansgariikyrkan i stan. några av personerna vi intervjuade hade kommit och det var så himla kul att få träffa dem igen, kunna prata med dem utan tolk och få höra om vad som hänt sen sist. dessutom är vi jätteglada att utställningen får visas upp igen. de senaste månaderna har den stått i ett hörn i mitt vardagsrum och där gör den såklart ingen nytta. 
 
förutom detta igår då har mina dagar de senaste veckorna mest bestått av plugg varvat med livsviktigt kompishäng som hållt mig ovanför ytan. har också gjort saker som spelat innebandy (inte min grej någonstans men kul!) och ätit åtta mackor på en dag, fikat med en saknad bibliotekarie och gått på bio på en tisdag. såg la la land för övrigt, den var helt okej men inte värd hypen. har bakat kladdkaka, dansat till nigerianskt 70-tal och finsk indiepop samt pratat i telefon i timmar. 
 
denna vecka har jag sportlov men har tänkt att plugga som vanligt och eftersom min skoldag enligt mitt påhittade schema börjar cirka NU  säger jag hejdå vi hörs!!
 
 
 
 
 
 

Ellen Gräntz

Man blir ju lagom frukostsugen av de här bilderna!
sv: Men åh tack, vad glad jag blir! Var lite tveksam till att publicera för jag kände att anteckningarna var lite blaha blaha du vet, men kul att du gillar dem! :)