en semi-analog utekväll

Vardagligheter

häromdagen laddade jag ned en app som heter huji. det är som en liten analog kamera där man knäpper bilder utan att riktigt se hur de kommer bli och inte kan redigera dem efteråt. precis sådär analogt och begränsande men också digitalt och fritt som jag vill ha det. igår fastnade hela min utekväll på den digitala filmrullen och jag tänker att det kanske ni vill se?
 
 
 
 
 
ca-kl.22 (skulle varit 21 men vi blev sena): """pre's""", alltså förfest på en plats som för en gångs skull inte är vårt eget kök. notera flowet i emily's hår? man blir ju avundsjuk! jag hade lånad topp och torrshampo-volymigt hår och ganska kul ändå fast jag inte kände dem vars kök vi höll till i. 
 
 
 
 
 
efter-midnatt-enligt-datumstämpeln: powerwalk till en klubb vi inte varit på tidigare. delade mina tumvantar med allihopa pga skotska vintervindar är inte att leka med trots att det än inte är minusgrader. tur att man hinner bli rejält varm under ett par timmar på dansgolvet. recension för klubben, liquid rooms, förresten: skoj musik,  udda vibe, lite skumma människor. 
 
 
 
 
 
 
02.33-ganska-exakt: emily skrekviskade mig i örat frågandes om jag vill gå hem än. jag kände mig rätt färdig med kvällen och hon jobbar sedan nio på morgonen idag så det var nog dags. så vi plockade upp våra jackor och tog oss ned för the royal mile. 
 
 
 
 
 
några minuter senare: vi fann ett öppet chippy och inhandlade battered sausage för deras chips var ruskigt överprisade. galet hur hungrig man kan bli såhär sent på kvällen om man bara är vaken?
 
 
 
 
 
 
 
 
nästan kl. 3:hur inleder man kvällens sista timme bäst om inte med en liten löptur för hallå det finns ju faktiskt en nattbuss vi kan ta!! över north bridge och mot prydliga princes street och vips så var vi på bussen.
 
 
 
 
 
03.10: hemma och ombytt i min bästa pyjamas med ett vinglass fullt med vatten pga vätskebrist är okul. och mer mat såklart!! åt mina överblivna mikrovågsvärmda tortellinis i sängen samtidigt som jag beundrade ett sår på låret från ett söndrigt kastrullock och somnade så fort jag lagt huvudet på kudden.
 

Alice Lindström

vilken rolig app! den ska jag kolla in :D

Svar: Jaa, gör det!!
jore

Hemma Hos Felicia

wow så coola bilderna blev! Den appen måste jag testa!! :)

Svar: Åh men tack!! Ja, gör!
jore

Daniella

wow, ska verkligen testa den appen!!

Svar: ja gör, det är skoj!!
jore

Dani

Den finns för android med, blev så glad!! Fast då heter den kuji cam haha x

Svar: nämen se där!!! skoj!
jore