en onsdag klädd i lila

 
imorse öppnade jag ögonen till en galet lila himmel utanför fönstret och bokstavligen flög upp ur sängen. har tröttnat på att fota soluppgången genom mitt smutsiga fönster och ville dokumentera den ur ett annat perspektiv. vet inte vad det är med himlen här men varenda morgon känns det som att den ska spricka av färg? inte alls som hemma då den mestadels är grå. 
 
sen klockan åtta har jag hunnit laga (fula men goda) bananpannkakor till frukost, se ett hjärtskärande avsnitt av black mirror, ligga i fosterställning i sängen, kolla på hundvideos och fälla en tår över att jag saknar min hund. vid elvatiden tog jag tag i mitt liv, gick upp och borstade håret och tänderna, sminkade mig och betalade månadens hyra (och grät ytterliggare en skvätt över detta).
 
idag ska jag klämma in ett par pluggtimmar, gå på lägenhetsvisning och sedan möta upp en vän jag inte sett på veckor och gå på en gästföreläsning om women in leadership. allright onsdag nu kör vi!!!
 

bebe

100% avis på de vackra morgnarna. Här är det kolsvart till 08 och en bra dag visar himlen stråk av blått. Annars är himlen oftast grå och det blir mörkt 14.30 :))) MEN, dagarna är ju bra ändå.

Svar: Jag vet, men är det inte konstigt? Vad gör himlen so extra här? Eller kanske inbillar jag mig bara, kanske har jag bara haft tur och vaknat i rätt sekund de mornar som varit exceptionellt fina. Tur att dagarna är bra. Puss
jore

Catarajna [-foto]

Så fina bilder! :)

Svar: Tack tack! :)
jore

Celine

Ljuset här är ju helt galet! Känns som att det är vackra solnedgångar eller soluppgångar nästan varje dag!

Svar: Jaa men ellerhur! 🌺
jore