livsuppdatering

Vardagligheter

 
tjoho cybervänner! och mina true friends irl som faktiskt kikar in här ibland. idag tänkte jag bjuda på något så fantastisk som en livsupdate i punktform. surprise! unikt! originellt! 
 
◒ häromveckan var jag och familjen på länsmuséet här i stan. det var skapligt intressant. just nu står där utställningar som an ordinary boysmörlyckan och face the facts. har alltid tänkt att det enda de har där är de trötta johnbauer-tavlorna som stått där sen jag flyttade hit men visst är det kul att bli motbevisad
 
 
◒ jag har druckit ovanligt mycket kaffe och blivit glad av färgglada kaffepaket tidigt på morgonen!! pluspoäng till förpackningsdesignern. pluspoäng till kaffets uppiggande effekt. den har behövts
 
◒ jag har spenderat timmar i väntsalen på skatteverkets kontor i väntan på att få ansöka om id-kort, blivit upprörd över det ologiska kölappssystemet och därmed känt mig som TjurigMedelåldersTant™ 
 

◒ jag har läst!!! populärmusik från vittula läste jag ut häromdan och den tyckte jag var supermys. nu är det bara dags att ta tag i de fyra betongblock-liknande böcker jag hittade (läs: bestämt men förvirrat letade upp) på hyllorna på universitetsbiblioteket häromdan. tackar mig själv för att jag valde ett intressant ämne iallafall.

◒ en lördagskväll tillbringades hos en vän som bjöd på den oslagbara kombinationen tacos, kladdkaka å girltalk. en lördagskväll under vilken jag tydligen tog exakt en bild och det var på utsikten???
 
 
◒ fantASTISKA frukostar som denna har stått på bordet och om inte en bra frukost är definitionen av ett lyckligt liv så vet jag inte vad
 
 
◒ en annan ypperlig grej jag hållit på med är: befunnit mig i skogen. insupt lugn och trampat i gegga. ah. 
 
◒ jag har anmält mig till högskoleprovet. HAHa. helt otroligt att man år efter år troget betalar pengar för att ägna en hel lördag åt att bli totalt uttömd på hjärnkraft. hoppas det lönar sig.