en dag på fältet

Vardagligheter

 
igår var jag på ekobusstur med min biologiklass. vädergu(bb)arna hade lovat regn och åska men istället fick vi uppehåll och ganska så perfekt vara-ute-i-åtta-timmar-temperatur. 
 
 
vi fick bland annat 1. borra i tallar för hand och räkna ringar på träkärnor för att åldersbestämma träden (tydligen finns det en brist på gamla tallar i sverige) (härmed döps bloggen om till konstigfaktasomvilåtsasärallmänbildning.se), 2. leta efter hål från reliktbocken i tallar, 3. bestiga ramlaklint 
 
 
4. lyssna på långa utläggningar om metapopulationer, biodiversitet, signalarter, skogsbruk och så vidare
 
 
5. klappa busschaufförens tillika vår guides clas djur! kolla på denna urgulliga baggen till exempel. vi bondade superbra
 
 
tills jag vände mig om och deTTA hände? minns ej senast jag skrattat så högt under en skolutflykt. 
 
 
efter det insåg jag att jag nog hade större potential att utveckla en relation med korna så hängde med dem istället. det var lite blygt och lite stel stämning i början,
 
 
men lagom till att vi skulle säga hejdå gick det över. 
 
dagsutvärdering: 4/5.  
dagens tanke: att äta matsäck utomhus är i sig en underskattad aktivitet. gör mer!

Linnea Aurora

Men FINT och konstigfaktasomvilåtsasärallmänbildning.se är ett sjujäkla cathy URL- satsa ha!

Svar: tack! Hiho visst är det! ska köpa upp dirre
joré

Ida - foto & häst

Så himla vackra bilder!

Svar: Tack så mycket!
joré