vardagslivet och sommarkänslan

Vardagligheter

 
idag vaknade jag klockan sex av mig själv (!). smått onödigt med tanke på att alla morgonens lektioner var inställda, men ändå rätt fint eftersom dagen blir längre. jag har redan hunnit ta en promenad till sjön, äta minifrukost i form av chiapudding och kokt ägg, skicka in veckans fotojobb, redigera ekonomiuppsats, läsa svenskauppsats, hänga tvätt och sitta i solen.  
 
glider runt med en så underlig känsla i kroppen nu för tiden. det känns som sommarlov och frihet och lugn. jag äter glass från övercharmig glassförsäljare, plockar blommor, spelar pingis ute och hör barnrop från trädgårdarna bredvid. och samtidigt, så fort jag öppnar kalendern, ser jag en lång rad med inlämningar att skriva, prov att plugga inför och deadlines att hålla, men också resor att göra och födelsedagar att fira. som om jag står med ena foten i sommarlovet, mitt sista *riktiga* sommarlov, och med andra fastklämd under en hög böcker. 
 
det är trots allt en underbar känsla och lika mycket som jag önskar att maj var över vill jag stanna tiden här och nu för evigt. jag vill sitta på parkgräs med vänner, vada i iskalla sjöar, lära mig teorier om hur människans hjärna fungerar, rita grafer i min mattebok, och längta till saker, för vad finns det som slår det egentligen?
 
 
vad längtar ni till idag?
 
 

bae

att träffa dig <3333

Svar: hahah åh bae!!! ja längtar med. puss
joré

lovisa

alltså den där chian ser ju FÖR queenig ut

Svar: den var himla god faktiskt!! ✨
joré

Alicia

Himla fint skrivet! Ibland är förväntan bättre än det man längtar efter :)
Idag längtar jag nästan inte alls, det är så härligt att bara ha en ledig dag och jag ska spendera den hemma hos mina föräldrar med grillning och tårta. Men jag längtar lite efter ensamma lediga dagar, att bre ut tyg över hela golvet och börja nåt stort syprojekt. Kunna ta pauser ute i solen på balkongen och se den första potatisblasten sticka upp ur hinkarna...

Svar: tack! åh, så fint det låter!
joré