äre bara tisdag??

Vardagligheter

 
hallå hörrni!!1 kass uppdatering här va. men vad gör man när det regnar och man mest sysselsätter sig med plugg. igår var en typisk tråkig måndag, inklusive pyramidformade köttbullar till skollunch och prov, så påväg hem från skolan passade jag på att *tvätta* mina skor i regnvattenströmmen nerför backen jag bor på. sånt kan man göra! sen kan man ta kort på det med. pic or it didn't happen.
 
idag började däremot spännande. sprang till bussen som den rutinerade *vaknaralltiditid*-människa jag är. hann. satte mig på bussen, blev smått glad över att jag fått ett helt fyra-säte för mig själv en tisdagsmorgon och stoppade i hörlurarna i telefonen. tror ni då inte bussen GÅR SÖNDER precis när den svängt ut från min gata??? alltså går sönder som i att busschauffören ställer sig längst fram med någon cylinderformad ventilgrej i famnen och stressat stammar fram att det inte känns säkert att köra vidare för att "bussen har tappat delar" som gör att "bussen inte får luft". hade inget annat val än att kliva av och 1) skratta åt att detta är min vanliga tur och 2) tänka att se på fan, de konstigaste situationerna kan lära en saker. inte visste jag att bussarn andades?
 
 
till skolan kom jag ändå, och till labbet, för att ge experimentet som ska stå som bas till mitt gymnasiearbete(-ish, IB-påhitt) ett till försök. under testomgången sabbade jag det själv. på andra försöket råkade min biologilärare välta omkull hälften av bägarna. tredje gången gillt! kan ni hålla tummarna för att ingen, inklusive mig ska tabba sig de närmaste 48 timmarna? tack, mvh åker till skolan tidigare hela veckan för att labba
 
 
sen hade jag ett styck svensklektion (interesting details) och åkte buss hem i solen bara för att ägna några timmar åt uppsatsskrivande. och så åt jag glass och hypeade att det inte regnade idag med en promenad. 
 
förresten!!! har jag talat om för er att jag ska till huvudstaden med mor min i helgen?? mamma föreslog det någon gång i slutet av mars och sen dess har tågbiljetten varit bokad och jag haft något att längta till. blir väl något åt dethär hållet, men mer om det får ni nog i realtid. puss