a brief account of yesterday

Vardagligheter

 
igår morse hade jag minisovmorgon och valde då att (istället för att plugga till prov, läsa kursböcker och skriva uppsatser) ta en promenad till sjön. 
 
 
det var en så himla fin morgon och det behövdes verkligen efter en annars ganska ful vecka (inte vädermässigt men... innehållsmässigt)
 
 
en bra morgon leder ju nästan alltid till en bra dag, och torsdagen blev en kul och samtidigt produktiv dag? inte ofta det händer. jag var på två stycken *möten* (kände mig genast lite viktigare), lånade böcker på ett bibliotek, pluggade på ett annat, planerade saker i min såndära bullet journal (jag försöker fortfarande!! det går sådär) och drack te. och juste!! mitt rum (läs: djungel) fick en tillökning i form av TVÅ hela växter. 
 
 
och idag är det fredag, jag har kryssat av skoldag och kompisträff och tänker nu inget annat än att gå en hundpromenad å plocka hundkäx åt mamma, glo på någon film, stoppa i mig polly (å piggelin såklart) och kanske, kanske möjligtvis eventuellt räkna en eller två matteuppgifter.
 
glad fredag!! det hade jag en lärare som sa varje gång vi gick in i hennes klassrum på fredagarna. i och för sig sa hon glad måndag och glad onsdag också, för då hade vi också lektion. men glad fredag på er loves!!
 

ISA

aaah det där med att det ALLTID finns något viktigare och roligare att göra än plugga? typ rensa och städa kylen. eller gå promenad. eller putsa skor.

Svar: haha! japp. bästa städmotivationen är en hög med plugg.
joré

Daniella 🌙

Åhhhhhh längtar inte till att behöva plugga sen. Glad att jag har sommarjobb.