den sista torsdagen i mars

Vardagligheter

(disclaimer: ber ej om ursäkt för de svinkassa bilderna. det är konst!!!)
 
 
idag var jag på teater slash musikal slash opera med mamma. själva föreställningen var kul, men ljudeffekterna, det vill säga de två *host* männen som satt bakom oss och skrattade högt //i mitt öra// samt gjorde andra varierande ljud väl anpassade till händelserna i föreställningen, och som fick hela grejen att likna spansk tvsåpa, var roligare. 
 
 
sen gick vi ut på stan och in på detta lilla fancy konditori/chokladeri
 
 
och så gick vi förbi fängelset! mitt i stan. "universitetet ligger här precis bredvid, så när fångarna dog la man deras kroppar i formaldehyd och sedan fick vi använda de som läromedel" sa mamma. "men va? är inte det lite oetiskt?" sa jag. "det ansågs okej då. eller så brydde sig ingen bara" svarade hon. 
 
 
allt är (känns) fint i mörkret. vi svängde in på ett köpcenter och köpte förnödenheter (manikyrsax) cirka två minuter innan affären stängde. living on the edge!!
 
 
och så tog vi och ali i påsen bussen hem. långsamt och bullrigt. 

Linnea Aurora

Men GUD- jag var så tagen av vad du skrev om döda fångar i formaldehyd att jag läste martyrsax istället för manikyrsax och tankarna vara SPANN iväg???? "Vad ska hon göra i den martyrsituationen hon tydligen befinner sig i" tänkte jag oroligt!!!

Svar: hahahahha bästa du!! kunde vart ju ;-)
joré

Amanda Jona [SPONTAN]

Tycker bilderna är superfina!

Svar: tack!
joré