portugal del två

Resor

 
igår kväll kom jag hem efter en vecka i algarve, portugal. bloggen har fått lida litegrann, men det bara på köpet av att jag istället har: solat och badat
 
 
träffat söta hundar i restaurangträdgårdar
 
 
gått upp för diverse berg i jakt på utsikter och bränt fötterna på stekhet sand och stenplattor
 
 
tittat på människor i turistiga och mindre turistiga portugisiska småstäder
 
 
fastnat med ögonen på växter som skymtar fram ur fönster på andra våningen av hus som rasat 
[för övrigt frodas min djungel här hemma för fullt! ska visa er någon dag]
 
 
gått genom rispande, taggiga markväxter och haft utsikt över spikraka planteringar
 
 
för att komma hit! och bada i ett vattenfall för första gången i mitt liv
 
 
besökt oräkneligt många vackra stränder 
 
 
sett sju vackra solnedgångar och två soluppgångar
 
 
sprungit ifrån vågor för att inte bli blöt om skorna
 
 
beundrat klippformationer som denna som ser ut som spritsad grädde
 
 
firat midsommar med mycket bra folk och jordgubbsgräddtårta
 
 
badat mera!
 
 
varit golfcaddie och insett att om detta är en sport jag vill bemästra i mitt liv så skulle jag börjat öva för cirka tio år sedan. 
 

partner in créme

du, min fenomenala vän, har ett så vackert öga för foto!! det där lät som en mormor-kommentar, men fo reals, du lyckas verkligen fånga hur fint det är vid algarve. längtar tillbaka. men framförallt (även om jag vet att du haft det bra och ej ska vara missunnsam)(är bara lite avis;), så är jag glad att du är hemma. puss.

Svar: älsk! du gör mina dagar tio gånger ljusare. tack snälla (för att du finns och är du)!! puss.
joré

Junitjej

Vilka vackra bilder!

Svar: tack!!
joré