en sommarlista

Listor och summeringar

 
long time no see hörrni, men idag har jag gjort mitt sista prov för läsåret och har nu bara en ynka inlämning kvar. därför tänkte jag *börja min sommar* med inget mindre än en sommarlista!! för att varför inte. vi har ju gått genom dethär innan. 
 
 
tre ord jag associerar till sommar
värme, sol och gräs. grönt gräs. som växer på marken. 
 
mina sommarplaner
1. jobba 2. skriva uppsats 3. resa sola bada njuta läsa äta glass
förhoppningsvis i en annan ordning. 
 
första doppet
har jag redan tagit!! i havet i lördags. lagom kallt, men lite för många maneter för min smak. på tal om maneter och smak: jag har ätit manet. det smakade ungefär som man tänker sig att det ska smaka. segt, gummiaktigt och havsvatten. 
 
 
glasspreferenser
glass är sommarens viktigaste mat. eller ja, delad etta med vattenmelon kanske. jag gillar piggelin massor pga det är lite som att dricka vatten fast... godare. och glass. man blir inte mätt men glad liksom? bra grej, för då kan man äta obegränsad mängd. vad gäller kulglass så äter jag allt som inte är lakrits och choklad. men cheesecakeglass slår det mesta. 
 
midsommar
att kolla på gåsaloppet är en gammal tradition som dock glömts bort de senaste åren. lite synd. i år ska midsommar firas i portugal, och jag är ganska säker på att det kommer bli härligt. har inte hört lika dåliga rykten om portugisiskt midsommarväder som om svenskt...
 
 
en bra sommardag innehåller
frukost på altanen
glass till mellanmål
en bra bok
bad
människor jag tycker om
natur
foto (!)
blommor
kvällspromenad
 
tre saker jag vill göra i sommar
1. gå långa promenader på natten fast när det fortfarande är ljust och prata om livet med människor jag tycker om
2. läsa böcker! ska läsa lite kurslitteratur men vill läsa böcker jag får välja själv också
3. fota.  
 
 
 

Klara Amanda

Alltså ja, piggelin forever! Så underskattad glass ändå. Hoppas du får en jättefin sommar!

Svar: ja!! tack snälla!! <3
joré

Ellen Gräntz

Blev orimligt nyfiken på varför du ätit manet???? Och var är näst sista bilden tagen? Ser sjukt drömmigt ut.
sv: Men hjärtan till dig, tack snälla!

Svar: hahah!! det ingick i en förrätt på en restaurang i hongkong helt enkelt. bilden är tagen i fjällbacka, från berget där. <3
joré

Celine

Så härlig lista!

Svar: kul att du tycker det!
joré