om en söndagsutflykt

Natur, Vardagligheter;

 
igår var det söndag och efter att jag kommit hem från jobbet åt jag... vänta, låt mig tänka efter... third (!) breakfast och satte mig sen i bilen med mamma för vi skulle på utflykt! 
 
 
utflyktens mål var ganska obestämt, men vi ville se vad det kan finnas för oupptäckta små platser omkring där vi bor så vi körde ut in och ut på diverse grusvägar och stannade inte för annat än:
 
 
1. för att kolla på grodor! bebisgrodor för att vara exakt, mindre än en femkrona små. tror aldrig jag har sett så många grodor på ett och samma ställe...
 
 
2. för att kika på övergivna verandor och gamla halvruttna herrgårdar som numera tydligen agerar flyktingboende. och mer grodor
 
 
 
3. för att plocka sommarens förmodligen sista prästkragar... och lite smultron
 
 
4. för att släppa förbi herr hare som satt vid vägkanten och blev alldeles till sig och inte visste vilket håll han skulle åt när bilen närmade sig
 
 
5. för att gå på loppis och inte köpa någonting
 
 
och 6. för att hälsa på får!!1 lurviga djur är de bästa djuren
 
 
sen åkte vi hem och åt (köpe-)(fy skäms!!!!)(ska plocka egna snarast!) blåbär med mjölk.
 
utvärdering: himla bra söndag. måste åka på utflykt utan mål oftare. blåbär med mjölk är gott.