ett styck blombukett och ett hej

Listor och summeringar, Vardagligheter;

 
hej! idag är det fredag (glad fredag på er!) och jag är nyss hemkommen från jobbet och sitter och äter kall lasagne. har använt allt mitt tålamod idag så det räckte inte till att vänta på att den skulle bli varm förstår ni, men det är gott ändå.
 
de första julidagarna har flutit på fint (här kan man nästan tro att det står juldagarna men nä! än är det inte jul). tiden går sakta när jag har tråkigt och försvinner innan jag hinner blinka när jag har roligt men detta fenomen är väl redan allmänt känt. här är topp tre bra saker på sistone:
 

➊ att pappa har lagat min cykel! jag åker till jobbet på cirka fyra minuter och till coop på sex. och jag hade glömt hur roligt det är att cykla, med vinden i håret och solen i ögonen (och flygfän i munnen)

➋ när det finns folk att duscha och folk att städa hos. jag jobbar på ett äldreboende och det enda som egentligen får tiden att gå är när man duschar någon eller städar. idag fick jag rulla hår i papiljotter och det är pinsamt att erkänna, men det hade jag faktiskt aldrig gjort innan, så det tog säkert hela tio minuter. 

➌ jag bakade cirka världshistoriens bästa kakor häromdan och de försvann i rekordfart. ska dela med mig av receptet till er snart tänker jag, om ni inte tröttnat på inlägg om mat än?  

↳ bonus: dethär samtalet

*kollar på klockan*

- poff så var den timmen borta!

"borta?"

- ja, tiden går ju snabbt nu

"ja filen är borta ja..."

den fina buketten fick jag förresten av några vänner till familjen

sa

Jag vill jättegärna se recept på kakorna!

Svar: det kommer! :)
joré

ISA

jag tror kakorna var megagoda!! eller så är de äldre inte så picky ;) haha

Svar: om du med de äldre menar min familj... :D
joré

Lund Johanna

Men ja, cykla är bäst. Jag lyckas dock alltid glömma det mellan varven (när cykeln är trasig, som nu) och blir alltid lika överväldigad när jag väl sitter på en hoj igen. Känslan att susa fram på en grusväg vid vattnet i kvällsskenet, mumma!

Svar: visst är det så att man glömmer bort hur kul att det är att cykla! ordet hoj förresten, är det inte ett väldigt roligt ord?
joré

bebe

älskar alltid dina inlägg, som du vet! låter förövrigt som att dagarna på äldreboendet bjuder på mysiga samtal. förresten!!! jag vill köpa en systemkamera. pls grant me a wish och trolla fram en, de är så in i hel vete havre dyra. nåväl, jag får spara.

Svar: jaså? kul å höra <3
joré