en lista å ett par kaktusar

Listor och summeringar, Vardagligheter;

 
hellu loves!! ni som följer mig på instagram (if u don't u should :-)) har redan sett liknande bilder men äh, någon gång i livet får man väl upprepa sig (ja för annars bjuder ju bloggen min på mycket variation!!). detta är mina två nyaste tillskott i växtfamiljen som fyller de två minikrukorna jag fick av mamma och står sig fint trots mitt sparsamma vattnande. 
 
 
här är också en kaktusbok jag tyckte var värd en hel guldtia på någon loppis någonstans. inte för att jag egentligen har tid att läsa om kaktusar, utan mest för att kaktusbilderna är fina och går rätt smidigt att riva ut och använda till diverse anteckningar och lovenotes. nu vet ni
 
och anledningen till att jag inte har tid att läsa om kaktusar är för att jag gör sånthär:

→ vaknar sju och tänker att jag hade gett vad som helst för att stanna i sängen men går upp ändå och gör frulle och cyklar till jobbet på ettans växel för att hänga där i sisådär åtta timmar 

→ springer en runda efter jobbet för är man trött kan man lika gärna vara tröttare

→ duschar rekordsnabbt, stoppar i mig all mat som går att hitta pga utsvulten, lägger mig på soffan och glor på rekommenderade videos på instagram onödigt länge

→ kollar på basketmatch på teve och äter... mera

→ funderar djupt och länge på om jag ska a) kolla på ett avsnitt av oitnb eller b) lägga mig en timme tidigare och minska mitt sömnunderskott litegrann

→ funderar djupt och länge på hur dagen redan kan va över slut finito

när jag även borde hinna med att göra sånthär:

→ läsa (alldeles för långa) psykologiforskningsrapporter

→ läsa (alldeles för tråkiga) skolböcker

→ läsa genom (alldeles för många) anteckningar

→ koda en bloggdesign

→ svara på brev

→ reflektera (skriftligt enligt krav från IB) över mitt springande

→ jobba på projekt

→ sola. bada. dansa. ha picknicks. plocka blommor. se på solnedgången. grilla. lyssna på musik. gå på bio. läsa böcker för skojs skull.

äh. jag må låta dyster men det är jag inte för om jag känner mig själv rätt lär jag hinna med allting ändå. så äsch, livet löser sig. precis som pulvermedicinen jag blandar i juice på jobbet. 

bebe

som alltid skriver du så underhållande inlägg. vill 1. stjäla din kaktusbok (var det från den du tog bladet med en kaktus på som jag fick av dig???)(it all makes sense now ;) 2. ha picknick och dansa och gå på bio och se på solnedgångar och grilla med dig. därför ska vi grilla på västerstranden på fredag om det går. deal? deal, bra. så att vi kan pricka av något på listan ändå, några tankar också 1. duktiga du!! att du pallar springa efter träning är för mig ett under 2. du löser det alltid, precis som du själv säger. ge dig själv lite lov istället den tid du inte jobbar.

puss!!!1 xoxo

Svar: 1 får du inte men 2 ska vi göra. tack för dina kommentarer mitt solsken!!<33
joré

Daniella 🌙

1 stressa inte med brev!! ❤️ 2 vad heter du på instagram?

Svar: 1. jag har skrivit, ska bara fixa en liten grej å sen ska jag skicka!! :** 2. jdfoto
joré