vårkänslor

Vardagligheter

 
hej alla fans!! idag har jag fotat en skidtävling och känt vårkänsloooor pga snön är (var) typ helt borta. nu är det snö vid mina tår (det ska rimma detta har jag tänkt), men vårkänslorna består. ;-))))
 
annars har jag ägnat dagen åt onödiga saker som att kolla på ted-talks. inbillar mig alltid att det är en jättebra grej eftersom man faktiskt kan lära sig saker från det. just idag var det någon tjej som på tre år bara slängt en mängd skräp som får plats i en liten glasburk (googla zero waste lifestyle) och en man som förklarade att man kan multiplicera sin tid för att hinna med mera? inget jag lär ta efter direkt, med andra ord. även om att leva utan att producera något som helst avfall är svincoolt.
 
på tal om coola saker så har vi startat en liten sallads/örtväxtsplantering i köksfönstret och kolla!!! de små plantorna lever frodas växer! detta kan bero att det inte är jag som är ansvarig för skötseln, hehe.
 

Linnea

Alltså jag känner mig också typ.... produktiv...... när jag tittar på TedTalks?? Jag PRISAR nästan mig själv efteråt för tid väl spenderad hahaha????

Svar: hahaha visst äre så? liksom hey jag kunde kolla på typ fångarna på fortet men NÄ MINSANN jag kollade på tedtalks för jag är En Akademisk Seriös och Väldigt Bra Människa.
joré

Frida

Hhahaha ja ja ja åh ja, det där med att kolla på tedtalks för att kunna lura sig själv att en varit produktiv när en egentligen bara prokrastinerar är så jag - ägnar säkert 10% av all min pluggtid på youtube och lär mig massa onödigt istället för det jag borde lära mig. Plus så fina plantor, älskar verkligen det gröngröna i skott om våren, det bådar så gott om värme och sol och sommar :)

Svar: haha visst är det så! träffade för övrigt en människa häromdan som inte visste vad prokrastinera betydde. alltså inte symboliskt utan han visste faktiskt inte vad det var? undrar mest vart och hur han levt sitt liv för det låter som en dröm.
joré

Linnea

Jag har sett på samma no-waste video och jösses så coolt det skulle vara om man bara själv hade ork att göra något liknande :D

Svar: jomen ellerhur!! men liksom...... göra egen deo? egen ChOcKlad?? tror ej jag skulle klara av det faktiskt.
joré

Sandra

Åh, får så mycket pirriga vårkänslor när jag ser dina små plantor. Snart ska jag också sätt frön!

Svar: hihi, visst äre så! ;-)
joré

Klara Amanda

Ted Talks <3 Alltså, de kan handla om nästan vad som helst och man blir fortfarande helt insnöad. Knäppt, men bra såklart!

Svar: haha håller med fullständigt, så mycket onödigt som jag ser/lyssnar på...
joré

Linnea

Btw, älskar poesin i första stycket, rim bringar liv till vardagen <33333

Svar: haha söte!!! <33
joré