anonyma tvkockarnas februariträff

Skrivet, Ätbart;

 
hellu bloggen!! häromdan fick jag jättelust att baka chocolate chip cookies. oj! förlåt, jag menar äta chocolate chip cookies. sånna man köper är inge goda tycker jag, så då kan man lägga ned någon timme på att baka själv. plus det är ju kul!!!
 
*stolar i en ring i något rum med kala grå väggar och grått lineoleumgolv i såntdär spräckligt mönster så man ej ska se att det inte blivit skurat på månader och år*
 
"hej allihopa. mitt namn är joré, jag är sjutton år, och ibland... ibland...ungefär varje gång jag lagar mat eller bakar... så låtsas jag är en känd tvkock och leder mitt egna matlagningsprogram."
 
nej men det är sant? jag har alltid gjort det och tycker det är orimligt underhållande?? får känna mig c00l i köket - vilket jag sällan gör annars p.g.a. är verkligen inte bra på att laga mat. förresten är mina matlagningsprogram alltid på engelska. era då? :-)
 
 
på tal om engelska. ni vet när man har förlorat ett argument och kommer på GENIALA comebacks efteråt, alternativt förbereder sig själv inför en situation då man kanske eventuellt möjligtvis kommer behöva argumentera för någonting, så man funderar ut argument och spelar upp ett scenario i tanken? (förutsätter att ni känner igen er i denna situation för vem gör inte, let's be honest here). jag gör det på engelska med. av någon anledning har jag 7kt mycket pondus och får alla mina idéer, förslag och åsikter att låta briljanta när jag argumenterar på engelska? *pratar engelska och förvandlas till obama* synd att detta bara är i tanken.
 
på tal om att argumentera!!! (wow detta inlägget skulle handla om kakor men spårar ut totalt). i typ sjuan hade vi en debatt på SO:n, där halva klassen skulle argumentera mot och halva klassen för abort i ett speciellt fall. minns inte vilken halva jag var i, men jag blev så uppeldad av debatten och spottade ur mig snillrika argument ett efter och var allmänt kickass. var då kanske inte den mest högljudda ungen i klassen (är väl inte det nu heller), men efter lektionen kom en klasskompis fram till mig och ba "joré!!! vad hände där?? du var typ arg, nästan lite läskigt". reagerade inte då (möjligtvis ett blygsamt skratt från goodgirl impersonated) men när jag tänker på det nu... vad sjutton menade han och vad ville han få fram med att säga det? att jag skulle tagga ner? nähädu lilla vän
 

Linnea

Ooh så gott det ser ut, vad använder du för recept? :D

Svar: googlade runt i ett försök att hitta ett *bra* och hittade då detta på http://www.thebakingchocolatess.com/omg-soft-batch-chocolate-chip-cookies-pure-nirvana/3/! ett helvete med att omvandla måtten men annars äre enkelt o bra. :-)
joré

Felicia

Gott!

Svar: ja!
joré

Amanda Jona [SPONTAN]

Alltså mums så gott! :)

Svar: jaa :)
joré