om en tripp till stenberga

Resor

 
hej vänner! jag har jullov! det är smått fantastiskt och dagen till ära vill jag visa er en lördag för några veckor sedan då jag, kristina och johanna åkte till vetlanda för att hälsa på vår vän linnea och åka ut till hennes sommarstuga. 
 
 
vi bjöds på julfika och utrustades med utekläder (ehrm, ja, vi stadsbor kanske eller kanske inte kom i sneakers och utan varken mössa eller vantar), fick oss en sightseeingtur i vetlanda city och handlade korv och julmust och marshmallows och annat nödvändigt. 
 
 
och en halvtimme senare stod vi här! 
 
 
det täljdes grillpinnar. sådana friluftslivskomponenter passar inte riktigt in i min persona så det lät jag mest andra göra.

 
detsamma gällde hela processen med att tända en brasa. 
 
 
istället passade jag på att sätta julmusten på kylning och duka fram maten. 
 
 
tjoho eld!!!
 
 
det var precis lagom mycket snö ute, sådär så att det täcker träden och marken är vit men man slipper kämpa sig genom drivor, och att få insupa lite dagsljus kändes som en gåva från ovan (haha).
 
 
här är de, mina tre bästa korvgrillare! gillar dem (er) massor. puss
 
 

Ellen Gräntz

Men hur mysigt?!
sv: Tror vi får försöka se till att hitta den där självbevarelsedriften igen båda två. Nej, jag kommer inte vara i Jönkan utan hos föräldrarna längre ner i Småland. Var firar du jul?

Svar: Ja, sannerligen! Jag firar jul hemma med familjen. :) God Jul på dig!
joré

Sandra Leone

Ser så härligt ut!

Svar: Det var det :)
joré