en vecka senare

Resor

 
hello guyssss. nu ska jag skylla ifrån mig redigt här men lyssna på det här: jag, er ständiga underhållare, med en intelligenskvot liknande åsnan på bilden (potentiellt lägre) har inte kunnat komma in på blogg.se de senaste dagarna. idag insåg jag att det var för att jag råkat blocka _alla_ cookies. good job me
 
 
bortsett från detta lilla misslyckande har jag spenderat en tipptopp vecka på mallorca!!! och jag har ännu några dagar kvar. jag har till exempel gått på marknad och doftat på ostar. hann också bli ropad på av ett styck köttförsäljare som stod och hyvlade skinka från ett ben (ponera). han tyckte jag skulle ta kort med köttbenet. tackade nej mycket artigt och vänligt för man är väl uppfostrad :):)
 
 
bor på nedervåningen i en helmysig villa med stor trädgård och pool via airbnb. bästa överraskningen var att värden har två hundar och en katt. helmysiga. katten har bara bitit mig två gånger hittills så jag känner mig accepterad i flocken
 
 
häromdan var vi på livets loppmarknad! så stort. så varmt. så mycket skräp. ("this book? yes 150 euro" ah mmph sure). men så många intressanta människor? ska visa er mer utav dem någon gång
 
 
insåg bums att jag är i stort behov av ett förstoringsglas. tror jag börjar se sämre på nära håll, förstår ni. min framtid exempelvis är alldeles suddig? sen tar jag gärna nycklarna på köpet för känner att those doors aint gonna open themselves hiho
 
 
intresserade mig för vad som producerades i denna fabrik. eller nä, det gjorde jag inte alls. tyckte det gjorde sig väl på bild dock. lite kontraster. lite som relationen mellan himmel och helvete. luft och metall. på ett liknande spår... så läste jag denna text häromdan och tycker den är viktigt och himla häftigt skriven.  
 
 
förutom sol å bad å marknader bjuder mallis självklart på utsikter som får en att tappa andan. här är port de pollença med jisses-vilka-tjusiga-berg i bakgrunden
 
 
och på tal om bad finns här nog det blåaste vattnet jag sett. 
 
 
mera berg åt folket! idag åkte vi upp på bergen men vände innan toppen pga vägen blev för smal. tänk om en skulle vandrat istället (då hade nog dethär blogginlägget aldrig blivit publicerat and that would be a loss tho:/)
 
 
okej sista äventyret för ikväll (ursäkta har ni hört talas om i-landsproblemet stekhet dator på solbrända ben i svettigt vardagsrum). var på en hamn med massvis av fiskebåtar och frågade vad en av fiskarna hade fångat.  det var en jätte(stor)platt fisk och jag var ganska säker på att snubben sa att det var en "rapper" "very good on the grill" tills jag kom hem och googlade. nu vet jag inte längre...