det var kalas

Vardagligheter

 
igår var jag på kalas! tycker att när det överskrider en viss konfetti-gräns och den enda mat som är framdukad är tårta, bakelser och chips, så kan man inte kalla det något annat än kalas. skitbra kalas.
 
inbjudan till födelsedagsbarnet skickades med denna bild bifogad och den visar jag er bara för att få skryta om mina kollageskills. på bilden ovan är iallafall hela prep-crewet (=nästan hela vårt gäng) samlat och.. packar upp godsaker tror jag? vet ej vad annars man skulle kolla med sådana blickar på 
 
 
kolla dessa grymma blåbärscupcakes! både bedårande fina och sUPERGODa 
 
 
vimplar + konfetti + paket var obligatoriskt
 
 
när allt var färdigpreppat såg det ut såhär och då ställde vi oss på span vid dörren efter födelsedagsbarnet
 
 
sen kom han och det var kramkalas innan det blev tårtkalas
 
 
här inspekteras snapstories och instabilder pga också obligatoriskt i samband med party!! efter denna bild följde en paketöppning och tårtätande och lekar som bubblan och djungeltelegrafen som bjöd på så mycket skratt (och djungelläten) att vi började oroa oss för att grannarna skulle komma och knacka på. men det fotade jag inte för var fullt upptagen med att vinna. (jag vann inte)
 
 
*pLOT tWIST* för några timmar senare blev vi hungriga igen och då fixade vår bästa kock johanna nudlar med jordnöts-improv-sås vilket = nudelparty! obs älskar denna bild
 
 
alltså, ett kalas kalas. förvånas fortfarande lite över vilka fenomenala människor jag hittat att umgås med. 
 

Fanny

Åh vad roligt med kalas! :D

Svar: det var det! :)
joré