vad heter dessa ens

Vardagligheter

 
 
 
hallu!!1 idag kom jag hem från skolan och kände a) inte för att plugga b) för att plocka blommor pga inte gjort det än iår och c) heRREGUD vad det haglar!! bäst jag räddar de stackars vårblommorna undan deras årliga aprilvädersapokalyps 
 
så jag gjorde det jag är bra på och agerade genast efter mina känslor. nu står de här i mitt rum och är tacksamma för min fina insats måndagen till ära. 
 
ps. ja vitsippor var för mainstream och blåsippor får man inte plocka, så det blev dehär till slut (hah vem tror jag att jag är?? får det att låta som om jag stod och velade i mitt blomval pga fanns så många att välja mellan i blombutiken flora extradeluxe aka skogsbrynet). men vad heter de ens? jag har ingen aning. upplys mig!

Linnea

Scilla heter de, verkligt fina blommor! ^_^

Svar: ahh bästa du som läser min blogg och kan sånthär!! <3 scilla, det ska jag komma ihåg! tack.
joré

Linnea Aurora

AH jag verkligen RUSADE (...) till ditt kommentarsfält för att meddela att dessa blommor heta Scilla (pga är stolt över att jag vet det då jag vet ca 3 blommor) och så hade min namne ovan redan berättat det ACK, ha! ;)))

Svar: hahaha!! ska ändå berömma dig för energi väl spenderad. ;-) och så undrar jag hur sjutton ni vet? jag fick liksom lära mig vitsippa och blåsippa i förskolan men scilla har jag verkligen inte ens hört under mina snart arton år (svag överdrift) i kontakt med den svenska floran.
joré

Daniella 🌙

Nu hann dessa före mej men jag visste med!! Kan dessa, påskliljor och vitsippor, typ. Vill ut i skogen och plocka blommor nu tack vare det. Ska nog göra det i morgon.

Svar: för varje mer människa som vet undrar jag hur det har kunnat undgå mig. gör det! det är mysigt och få saker slår levande blommor som stämningshöjare inomhus.
joré

Cassandra Haraldsson

Superfina blommor är de iaf :)

Svar: håller med! :)
joré

Alicia

Så vardagsfint och mysigt. Av alla storslagna buketter i världen är nog det lilla knippet vårblommor från vägkanten ändå det allra vackraste.

Svar: visst är det så! <3
joré