upgrade

 
mitt senaste inlägg i kategorin kamerautrustning skrevs 2011, då jag hade haft min kamera i mer än ett halvår. alla bilder sen dess (utom mobilbilder givetvis), då bloggen startades, har alltså tagits med denna - en samsung nx10 (med ett 18-55mm f/ 3.5-5.6 objektiv). visst har jag varit nöjd, men hur nöjd jag varit har minskat med tiden, och nu har jag äntligen uppgraderat min kamerautrustning till både nyare, bättre och större! 
 
 
från och med nu kommer alltså bilderna som dyker upp här tas med en nikon d7200, som jag fick hem nu i veckan och trots att jag bara knäppt ett fåtal bilder, blivit förtjust i. autofokusen känns revolutionerande snabb och att kunna fota i mörker utan att bilderna förstörs av brus eller extrem rörelseoskärpa är fantastiskt. objektivet som sitter på är ett 18-105mm VR f/ 3.5-5.6.  
 
 

Isabelle

Kul med ny kamera!

Svar: ja, verkligen!
joré

Lina

Åh vad kul med ny kamera! Jag har haft min kamera i snart fem år och är också lite sugen på att byta upp mig till något bättre. Men samtidigt har jag svårt att skiljas från den, haha.

Svar: ja superkul! åh haha förstår... men om du känner så kanske din kamera passar dig och dina krav fortfarande? :)
joré

Matilda

Åh, spännande! Älskar känslan av att ha en ny kamera och återupptäcka kreativiteten :)

Svar: ja, ellerhur! :)
joré