tio frågetecken

Listor och summeringar, Vem är "jag"?;

Tycker min blogg har blivit så opersonlig?  Här är ett försök att ändra på det, och samtidigt ge utlopp för min kärlek till listor. 

1.    Vilket är ditt första minne?

Alltså jag har jättedåligt minne. Och jag har jättesvårt för att skilja på saker jag faktiskt minns själv och saker som folk har berättat för mig i efterhand. Men jag minns kvällarna då mormor flätade mitt hår i flera tiotal små flätor medan vi tittade på tv och åt litauisk kvarg med socker och sylt. Jag brukade gå runt med de flätorna i flera dagar och när jag väl tog ut dem fick jag ett obeskrivligt fluff runt huvudet. Älskade det fluffet, minns att jag kände mig så himla fab. 

2.    Hur såg du ut för exakt ett år sedan och hur ser du ut exakt just nu?

Är det nu jag måste ha med en bild? Trodde verkligen inte att jag skulle ha någon bild från exakt ett år sedan men tydligen var det precis då jag var på basketfestivalen i Göteborg! Vi gick på Liseberg med laget och vår coach vann typ… tre? fyra? sånnadär stora chokladkakor. Någon knäppte visst denna mycket vackra bild på mig där jag låtsas att jag också vann något.

Exakt just nu: ska snart på konfamiddag.

3.    Nämn en plats i världen du besökt som du vill återvända till?  

Finns få platser ‘i världen’ som jag besökt och inte skulle vilja återvända till, om man tänker på just resor. Men just nu spontant tänker jag Marocko! Insåg nu att jag inte har många bilder därifrån alls uppe vilket är så synd men här och här ser ni några iallafall.  

4.    Vad ser du fram emot just nu?

Sommaren, men himla tråkigt svar för vem gör inte det liksom? Sena kvällar, solnedgångar, strandhäng, kubbspel, jordgubbar, fönsterputs (ni som vet ni vet och sådär), inga måsten och inga bylsiga kläder. Ser också fram emot måndag för älskar stämningen i skolan de allra sista veckorna, när i stort sett allt är klart och man kan bara njuta av att vara runt trevliga människor och sluta ta allting så jäkla seriöst. Och mot att bli av med denna förkylning som jag gått runt med de senaste veckorna.

5.    Vad hände i din senaste dröm?

Min framtida ekonomilärare klippte gräset i ösregn så att hela gräsmattan förvandlades till en enda stor brun pöl av gegga, varpå jag och Ida tog satte oss på vita filtar i lerpölen och tittade på… Och Jacob skulle hjälpa mig med ekonomin så han satte på något datorprogram likt Sims där det regnade bord och stolar från himlen och sa “this is the supplyyyy”. Tror jag är orolig inför ekonomin jag ska läsa nästa år? Bara en tanke…

6.    Vilken är din värsta ovana?

Att äta i sängen mitt i natten… Brukar sitta uppe och titta på serier och sånt på helgkvällarna och då blir man liksom hungrig efter ett tag. Och att äta medan jag skypear med folk, haha. Vet inte varför men min hjärna har liksom börjat koppla skype = mat.

7.    När slog du dig senast?

Himla passande att denna sorgliga historia hänger ihop med min värsta ovana. I söndags så satt jag uppe och pluggade till klockan sent, och så blev jag galet sugen på tårta (visst blir man alltid det om man vet att man har tårta hemma?). Så jag gick upp, skar en bit av tårtan, la upp det på en tallrik och skulle gå ned för trappan. I mitten av trappan snubblade jag och ramlade?! Fick ett otroligt stort (alltså största jag haft, no kidding) och auberginefärgat blåmärke på rumpan och ingen tårta. 

8.    Berätta tre saker som få vet om dig!

Omgggg en lista i en lista!!! Kan det bli bättre eller? 

 Kolasås är mitt guilty pleasure.

 Jag älskar att åka buss.  

 Jag har lyckats hålla en växt levande i typ tre månader nu och jag är omåttligt stolt över detta p.g.a. har ungefär så o-gröna fingrar som man kan ha!

 
9.    Vilken låt kan du inte sluta lyssna på just nu?

Kärleksrevolt! Av Syster Sol. Inte riktigt den typen av musik jag brukar lyssna på men har fastnat totalt för melodin och texten och alltihopa! 

 10. Vad imponerar på dig? 

Bra humor, intelligens, öppenhet och musikalitet. Det sistnämda för att jag själv är ungefär så omusikalisk man kan bli. 

 
 

Jennifer D

Sv: Eller hur!! Tack så mycket, detsamma hörru :)