sovmorgonsfrukost och frågor utan svar

Listor och summeringar

 
kolla vem jag åt långfrukost (ni vet när frukost blir till lunch? just det) med i morse? kristina!! jag tror jag har löst livets gåta. detta är vad sovmorgnar ska ägnas åt. 
 
här är några frågor jag tänkt på nu det senaste men som förmodligen kommer förbli utan svar. 
 
1. i måndags när jag gick in i skolan stod det massa folk vid ingången. precis när jag gått förbi hör jag hur någon säger "jag trodde det var stina som kom där först". stina? vilken stina? är jag lik en stina??? ville fråga men det kändes inte så appropriate, så nu måste jag leva med vetskapen att jag är lik en stina utan att veta vilken. 
 
2. häromdagen åkte jag tåg. vissa av tågen brukar ha någon sorts informationsplanscher om...  gamla, ofta döda, viktiga människor (typ författare och sånt). just den dagen satt ett par danskar/norskar (jag vet inte, poängen är att de pratade roligt och jag förstod ingenting) framför mig. innan tåget rullat in på slutstationen ställde sig en av de upp, vände sig mot planschen (som var bakom dem), pekade, alltså verkligen pekade, och sa namnet på personen informationsplanschen handlade om (jag minns inte vem det var, men det var någon snubbe med tråkigt namn) plus något mer som jag inte förstod. sen skrattade båda, tåget stannade och alla gick av. vad kan han ha sagt? vad var det roliga? varför är inte jag lika lätt underhållen?
 
3. en dialog i stil med denna utspelade sig mellan mig och min svensklärare i korridoren idag:
 
han: hej! *mystisk blick*
jag: hejhej 
han: känner du dig redo?
jag: redo? för vad?
han: jamen för imorgon? är du redo?
jag: va? vad händer imorgon?
han: *skakar på huvudet och går iväg*
 
vad menade han? vad har jag missat? jag har inte ens lektion imorgon... 
 
4. hur långt går en tågkonduktör under en vanlig arbetsdag egentligen? jag har läst att en fotbollsdomare springer i snitt typ 11 kilometer per match (varav typ en femtedel baklänges! impressive fact!!). men hur långt går en tågkonduktör? det måste väl bero på tågets längd i och för sig... men det enda de gör är ju att gå fram och tillbaka? 
 

Daniella 🌙

3. här går tågvärden en gång från tågets rumpa till huvud och sedan tillbaka. sedan får man uppsöka konduktören själv. dock är det mer kontrollanter så man gör bäst i att ta tag i konduktören...

Svar: jaså? här är det aldrig (vad jag varit med om) kontrollanter på tåget, men konduktören går fram och tillbaka hela resan lång!
joré

isabell

Men alltså, HUR mysigt?! :D

Svar: obeskrivligt!!
joré

Linnéa Thell Jansson

HAHAHAHAHA alltså

Svar: ;-D
joré

OLIVIA | 17,5 årig tje j mediebranschen

Hahaha