berlinresan

Resor

hallå bloggläsare!! har visst förummat er i tio dagar trots att jag sa att jag skulle blogga mera, oops. hursomhelst har jag som sagt varit på klassresa till berlin med klassen, och haft så himla himla roligt som man möjligtvis kan komprimera till att få plats i fem dagar.  ni får en ännu mer komprimerad upplevelse i mobilbildeeer!!! för det är ju proffsigt när man har fotoblogg och så. 
 
 
jag har sett typiska berlin-saker som East Side Gallery här ovan och massor (massor!!) av historiska monument och minnesplatser och muséer. 
 
 
jag har varit i Potsdam
 
 
 och besökt slott som Sanssouci (som vi tolkade som utan sushi men som vid närmare efterforskning översätts till utan bekymmer). 
 
 
jag har ätit upp morgondagens lunch kvällen innan sittandes på en parkering 
 
 
och jag har haft klassens bästa personer omkring mig!!
 
 
jag har badat en stjärnklar natt i ett hav med lysande maneter men inte tagit någon bild förrän morgonen därpå för att jag varit för upptagen med att seize'a the moment. 
 
 
jag har blåst såpbubblor och fått höra att personen ovan ska byta klass. ://
 
 
jag har åkt i timmar genom SNABBA tyska skogar. och fält. mest fält med vindkraftverk faktiskt. 
 
 
och jag har haft ett fantastiskt busscrew att dela känslor (och hörlurar) med och att lära mig spela kort av. tack. 
 

Ebba Molin

jättefina bilder! jag skulle hemskt gärna åka till berlin jag med!

Svar: åh men tack!!! Berlin är definitivt värt ett besök!
Joré