glass varje dag

Ätbart

Hade tid över så gjorde glass i min nya glassmaskin och överraskade mina föräldrar. Och eh ja, jag skriver på engelska för vi vet alla att det låter mycket häftigare. 
 

Le recept för le lönnsirapsglass 
 
3 äggulor
0.75 dl socker
3dl grädde
äkta lönnsirap efter smak (läs: jag bara hällde i...)
...och ett stort mått kärlek. (för kliché)
 
Vispa äggulor och socker. Häll i lönnsirap. Vispa lite till. Vispa grädden. Blanda ihop de två smetarna (smeterna? what is this word?). Häll allt i en glassmaskin eller frys det som det är och ta ut och vispa regelbundet så det inte blir isigt.  Vänta tills du inte kan stå emot längre för bästa smak. Fast det är rätt gott annars också. 
 
Hacka rostade och saltade pistaschnötter (andra nötter funkar bra med antar jag) och strö över glassen. Var generös, ingen gillar snåla. Är du riktigt ambitiös kan du ju rosta nötterna själv. Det är inte särskilt kul men av erfarenhet vet jag att det iallafall luktar gudomligt. 

sandra

Tack snälla för dina fina ord inne hos mig! Och vilken fantastisk blogg du själv har. Otroligt fina bilder i inlägget ovan, måste nästan testa ditt glassrecept nu bara för det.

Dålig karma var kanske inte den bästa bok jag läst men perfekt som semesterläsning i solen och lite smårolig här och där, precis som du skrev :)

f r i d a

men gud vad gott det där ser ut, ska absolut testa det någon gång vid ett lite extra festligt tillfälle!

Svar: Gör det! (:
Joré Dirgélaité

MATILDA

så gott!

Linafoto

Vilken skön ton i bilderna :')

Svar: Tusen tack för din kommentar :D

fashion

ohh vill ha glass

SARA EMILIA'S mode & fotografi

Åh vad gott :)

Fatma - Grafisk designer

Gillar din stil på fotografierna :)

Svar: Tackar! (:
Joré Dirgélaité

Amanda [SPONTAN]

Underbara bilder, det ser fantastiskt gott ut!

Svar: Tack!
Joré Dirgélaité

mary

Dina bilder är KÄRLEK :D

Svar: Tack så mycket!
Joré Dirgélaité