MMXIV

Vardagligheter, Övrigt; | Taggar: 2014, summary, year;

 365 dagar och definitivt fler bilder än så, även om jag kanske inte fotat varje dag. Att bläddra nedåt i arkivet är alltid lika kul, inte minst för att man inser hur mycket man hunnit med under ett år och hur många underbara minnen som skapats. Här kommer därför en årssummering i form av kvadratiska ögonblick från året som gått.
 
 
Jag hade en seg vinter och vår. Sista terminen i nian med gymnasieval och nationella prov.
Förgyllde min vardag med croissanter i mängder och mysiga promenader, helt klart det bästa sättet vila hjärnan.
 
 
I april spenderade jag en alldeles underbar och minnesvärd helg i Stockholm med mamma, ett inlägg om det hittar ni här
 
 
Slutade nian och sa hejdå till skolan jag gått på i fyra år men var glad ändå p.g.a. gått ut grundskolan och så.
Var mest pepp på livet men väldigt opepp på att säga hejdå till mina finaste vänner. 
 
 
Jag tog typ det bästa beslutet i år, ditchade mina glasögon och skaffade linser! Yey på det.
Och så gjorde jag våfflor. 
 
 
Firade min födelsedag och midsommar på terassen för solen sken för en gångs skull och flög sen till Istanbul (nu låter det som om jag har vingar men nä, tyvärr, önskar jag hade dock). Bloggade varje dag i Istanbul, de inläggen kan ni hitta här.
 
 
Kom hem från Istanbul, var hemma ett tag och flög sedan till Spanien. Bodde i ett supermysigt villakvarter en vecka, badade, promenerade, hängde vid poolen med drinkar a.k.a. apelsinjuice och knäppte en bild av min egen version av The Beatles kända skivomslag. En speciell plats i mitt hjärta har jag för minnet av hur pappa puttade i mig i poolen med kläder på och sedan ursäktade sig med att han "inte trodde att jag skulle ramla i". 
 
 
Åkte på utflykter till små mysiga byar, tvingade pappa att stanna bilen p.g.a. ville ta kort på ett majsfält och besökte en loppis med så mycket onödiga saker (läs: skit) som jag någonsin har sett på ett och samma ställe i ca hela mitt liv. 
 
 
Tog "häftiga poolbilder" som egentligen mest blev läskiga sista kvällen i villan.
Bilade till Andorra där de minsann hade snygga brevlådor. 
 
 
Kunde vara uppe och hälsa på molnen, i huvudstaden och ute "på landet" inom sisådär en tjugo minuters bilresa. The perks of att vara i ett litet land. 
 
 
Var tillbaks i Spanien och njöt av de sista dagarna av semestervärmen. 
 
 
En av mina favoritpersoner, mormor, kom för att bo hos oss sommarlovets sista veckor. Vi fiskade kräftor och det nappade som aldrig förr. 
En hel kräfta på fyra timmars förväntantsfullt fiskande.
 
 
Bodde på älskade Tjörn en helg innan det var dags att säga hejdå till mormor. 
 
 
Sommar började övergå till höst, jag åt äpplen från grannens trädgård och började gymnasiet.
Hamnade i en jättefin klass och lärde känna nya människor, som de flesta av dem visade sig vara ganska så jättefina de med. 
 
 
Besökte Gotland för första gången i mitt liv under en långhelg och åh, så fint det var!
 
 
Hamnade på movie scene-ställen, typ grusberget ovan? Så fab, och precis som taget från en film!
 
 
Lärde mig ett nytt ord: raukar. 
 
 
Åkte hem till Litauen över höstlovet, umgicks med släkten, träffade vänner och firade halloween. 
 
 
Var hemma och gick på skogspromenader för att komma undan vardagsrutinerna lite. 
Låtsades vara otroligt bekymdrad över något okänt och tog fåniga selfies med lillebror för att... ja, eh, det var kul. 
 
 
Åkte bil medan solen gick upp och beundrade den minimala mängden snö som fallit under natten. 
 
 
Och nu, ja nu är jag i Hongkong sedan några dagar tillbaka. 
Det har varit ett fantastiskt år och det är helt otroligt hur mycket jag hunnit uppleva, se och njuta av. Må 2015 inte vara sämre!