tvåtusenfjortonsjaget

Vem är "jag"? | Taggar: dirgélaité, jag, jore, joré, presentation;

 
Äntligen en update i denna kategorin! Det har gått över 3 år sedan mitt första "presentationsinlägg" las upp, så det är väl dags med ett nytt. Denna gång tänkte jag bara lista helt onödiga fakta om mig själv i punktform, tillsammans med de tjusiga bilderna här ovanför som min supergrymma vän Madicken har tagit (besök henne här!).
 
 
➳  Jag heter Joré Dirgélaité. Denna punkt har jag mest med för att jag har märkt att denna blogg inte dyker upp om man googlar mitt namn, bara mina gamla bloggar. 
➳  Jag är över 170cm lång.
➳  Min favoriträtt är nog sushi. Eller risotto. Fast jag gillar mammas laxsoppa med. Och pannkakoooor. 
➳  Som ni ser har jag himla svårt att bestämma mig. 
➳  Jag spelar basket sen typ ett år tillbaka. Jag är inte så bra. Men det är kul ändå.
➳  Att lära känna nya människor, det tycker är också jättekul.
➳  Men jag är rätt dålig på det med. 
➳  Jag älskar att resa. 
➳  Jag är sjukt beroende av min familj. Inte bara fysiskt utan psykiskt.
➳  Skulle aldrig klara mig någon längre period utan dem. 
➳  Mitt första användarnamn på nätet som jag minns? Pippan_98. Tror det var ett konto jag hade med en kompis.
➳  Det är Pippi-inspirerat. Inget annat. 
➳  Min favorithögtid är jul. Fast jag älskar midsommar med. 
➳  Jag är väldigt självkritisk.
➳  Varenda sak jag säger eller gör när jag är bland andra än mina närmaste vänner och min familj analyserar jag ytterst djupt fast det oftast inte behövs.
➳  Det innebär också att jag ibland mår dåligt för och ångrar saker som jag tror att folk kan ha tolkat fel fast de tolkat rätt. 
➳  Jag tycker det är supertråkigt att shoppa. På riktigt. 
➳  Jag tycker grafisk design är jättekul. 
➳  Jag gråter när jag blir riktigt frustrerad. Det är ingen bra egenskap.
➳  Jag är så oerhört omusikalisk så det inte är sant.
➳  Tänk er tondöv, saknar rytmkänsla och så vidare.
➳  Dansa kan jag inte heller. Ser ut som en stel larv på dansgolvet. No kidding.
➳  Ibland tänker jag på hur jag går. Att jag går konstigt. Det gör jag inte, men när jag börjar tänka på det så börjar jag nog gå konstigt också. 
➳  Jag är osäker på om jag faktiskt gillar att baka eller bara att äta bakelserna. 
➳  Det enda söta jag ogillar är lakrits. Usch och fy och kväljningar.
➳  Jag får enorma hamsterkinder när jag skrattar eller ler. 
➳  Det är inte kul.
➳  Jag har brungröna ögon och det kan ju vara bra för er att veta eftersom bilderna är svartvita. 
➳  Jag väljer Twitter framför Facebook. 
➳  Och hundar före katter. 
➳  Jag har svimmat en gång i mitt liv. 
➳  Det var i kön på Vapiano. 
➳  Jag tycker det är mysigt att åka buss. 
➳  Jag har ätit sniglar. 
➳  När jag var riktigt liten brukade jag gå runt med en liten mjukdjursspäckhuggare i ett snöre och låtsas att det är min hund. 
➳  Jag har också haft en padda som husdjur i flera månader.
➳  Den hette Milda och rymde tillslut genom fönstret. 
➳  Det finns folk som tycker jag är kaxig? (ursäkta?)
➳  Jag gillar att skriva listor. Speciellt attgöra-listor.
➳  Jag tycker historia är det tråkigaste ämnet som finns. 
➳  Min allra störta rädsla är döden. Både min egen och mina medmänniskors. 
➳  Kaffe är äckligt, te är gott. 
➳  Jag har sett alla Ensam Hemma-filmerna. Och alla Big Momma-filmerna. 
➳  Jag föredrar komedier och actionfilmer framför dramafilmer alla dagar i veckan.
➳  Min favoritfärg just nu är röd.
➳  Mina favoritfärger varierar väldigt mycket.
➳  Att cykla tycker jag är underskattat.
➳  Om ni undrar något om mig, ställ en fråga i kommentarsfältet!