när tomten kom

Vardagligheter

 
Klockan är väl sisådär halv sex på kvällen när lillebror rusar in från den snöbefriade men kolsvarta gården framför vårt hus. Han ropar mitt namn och tjuter förtjust att han minsann hittat en stor påse på trappan. En stor svart påse med ett  brev på, och något hårt inuti! Mamma antyder diskret att tänk, det kanske är från Jultomten?
 
Brevet är omöjligt att läsa, men vi öppnar påsen med gemensamma krafter och javisst, nog är det julklappar där i. Vi skyndar oss till vardagsrummet där vi snabbt delar ut paketen efter vars namn Jultomten skrivit på presentpappret. Alla sliter ivrigt upp sina paket, vissa passar till och med på att tugga lite på pappret. En känsla av upprymdhet, av så löjlig men ändå upplyftande materiell lycka, sprider sig i rummet. Jag är vädligt nöjd över innehållet i mina paket, jag vet att de kommer komma till nytta. 
 
God Jul mina få men trogna bloggläsare. 

Carro

åååå! lilla zorro :* mysigt<3

Pernilla Bursell

Måste bara säga att din blogg är jätte mysig med alla fina bilder!!:D <3