God Jul på er!

Vardagligheter



Någon gång för länge sedan frågade någon mig varför jag firar Jul. Det är inte så att jag tittar på julgranen och tänker "åh, nu föddes Jesus". Nej, det gör jag inte. Jag ser julen som en dag på året då man kan njuta av livet lite extra, umgås med familj och vänner, dela med sig av sin kärlek... Det är något speciellt, efter all förberedelse man gjort, pyntat, bakat, klätt granen och allt vad det kan va', så kan man sedan slappna av och bara vara. Jag har alltid firat Jul med familjen, och det är inte för att jag inte haft något val, utan för att det för mig är en av de viktigaste sakerna när det kretsar kring Jul. Min familj är det allra käraste jag har, utan de är jag ingenting. Så länge jag har möjligheten tänker jag alltid fira Jul med dem.

Och tja, sen att Julen lyser upp sådär härligt i vintermörkret, det är allt annat än en nackdel. Att man får lite ledigt är ju inte heller så farligt.